Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Var hos jordmor i går og hun nevnte det med å føde i vann... Jeg har født to ganger tidligere, første gangen med epidural og andre gangen uten smertestillende, begge gangene har vært ukompliserte fødsler og jeg har vært i god form etterpå Har egentlig ikker tenkt så mye over det å føde i vann, før hun nevnte det i går... Er det noen som har erfaringer med det, som kanskje har vært igjennom en "vanlig" fødsel og en vannfødsel? Noen fordeler/ulemper, var det store forskjeller? Takker for alle svar
lillebøllaspringmadrass Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg kan ikke hjelpe deg med å sammenligne, for jeg har født begge mine barn i vann, uten smertestillende. Det er det beste jeg har opplevd i hele mitt liv, og jeg har nesten vært litt lei meg når det har vært over. Det er såååå godt å komme ned i vannet og ha det til hjelp når pressriene kommer. Jeg kunne aldri tenke meg å føde tørt !! Så jeg håper inderlig at alt går som det skal så jeg får føde på ABC og i vannet denne gangen og:) Jeg ser ingen ulemper ved å føde i vann!
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2009 Tusen takk for svar! Har inntrykk av at de som har født i vann, som du sier, ikke kunne tenke seg å føde uten vann neste gang. Hører jo og leser veldig mye positivt om det, så spørs om ikke jeg også skal prøve på det, hvis det lar seg gjøre Ønsker gjerne flere erfaringer!
Attekattenoa Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er helt enig i lillebølla! Jeg har født tre ganger; første gangen "tørt" og med epidural, andre gangen vannfødsel på sykehus og tredje gangen vannfødsel hjemme i kjellerstua! Første gangen følte jeg at jeg mistet litt kontrollen på grunn av epiduralen så andre gangen hadde jeg planlagt nøye hvordan jeg ville føde Og jeg hadde en fantastisk fin fødselsopplevelse, rask og veldig enkel fødsel. Jeg følte jeg hadde full kontroll hele veien, mye fordi jeg slappet så godt av i vannet og hadde gode puaser mellom hver ri - sovnet faktisk innimellom Og pressriene var over på noen rundt 15 minutter tror jeg, gikk ihverfall veldig greit og det ble bare ett lite pyntesting, har inntrykk av at man revnet lite eller ingenting ved vannfødsel. Tredje gangen ønsket jeg å føde hjemme fordi det gikk veldg raskt andre gangen - og jeg ville selvfølgelig føde i vann da også. Fødselen ble enda raskere og enklere, ingen revning - og skal jeg ha flere barn er det ingen tvil om at det blir vannfødsel da også (hjemme), kunne ikke tenkt meg noe annet!! Så kort oppsummert er min erfaring at man slapper mye bedre av i vann, vannet lindrer godt under riene, pressinga går raskere og man slipper å sy! ANBEFALES!!!
Kristinanutten Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Jeg skal føde på ABC-klinikken, og håper på vannfødsel. Alle jeg har snakket med som har født i vann forteller at det har vært en fin fødselsopplevelse.
gammel røy Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Hei, hadde rier uten opphold ved forrige fødsel, ikke behagelig kan man si. Men på ABC puttet de meg i vann og da fikk jeg opphold mellom riene. Var som å gå fra helvete til himmel. Men måtte opp av vannet på slutten på grunn av at babyen ikke likte det og hjerterytmen hennes ble svak (men de måtte virkelig arbeide for å overtale meg). Fødte i senga helt greit. Så ikke forbered deg på at du absolutt skal føde i vann, se det ann og se hvordan det går. Fint å være en plass man har muligheten. For meg var vannet veldig smertelindrende og er glad for at jeg skal til ABC igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå