Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Altså misforstå meg rett, men : Jeg har en alldeles vakkre datter på fylte 1 år. Jeg kjenner at for øyeblikket er det nok med henne. jeg har hendene fulle med et pittelite menneske som skal utforske verden:-) Men hver gang jeg hører om at noen er gravide, kjenner jeg et stikk av misunnelse. Litt sånn : Åååå.... Jeg å vil. Det er nesten som om jeg ikke klarer å glede meg 100% på andres vegne. Selv om jeg unner dem å få barn, å få oppleve det sterkeste i livet. Jeg hadde et godt svangerskap , og en fin fødsel. Å for meg var det hele veldig stekt. ( positivt ) Jordmoren min står foran meg som en Engel. Uten å virke "fjortis". Hun var en sånn snill god jordmor, som passet meg perfekt. Oppfølgingen i svangerskapet mitt var også super . Men det er akkurat som om jeg er redd jeg ikke skal få oppleve dette flere ganger. Redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen f.eks ( er ganske overvektig) Så har jeg en mann som sier : Jada, ok.. Du skal få barn nr 2! Altså ikke 100% like ivrig som meg. Noen flere som har denne følelsen?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Til tider, ja. Nå har jeg prøvd i snart ett år og blir misunnelig når jeg ser eller hører om andre som er gravide. Skulle ønske det var meg - følelse. Men, på samme tid unner jeg de som er gravide, å være gravide også. Det er forferdelig å gå rundt med følelsen: Blir jeg gravid noen gang? Vil jeg få et barn med samboeren min? Det var ikke lett å se bl.a her inne at folk roper ut at de er gravide - men ved hvert innlegg jeg har sett har jeg alltid sagt gratulerer til de. Det er en spesiell følelse å gå gravid og jeg håper jeg vil få den følelsen igjen. Og ikke minst det å kunne møte sitt nyfødte barn - og sammen med en samboer (det hadde jeg ikke sist.). Men, må bare vente. En dag så kanskje jeg er heldig og får en pos. graviditetstest! )
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Ja jeg også..savner og gå gravid.. Har så lyst til og bli gravid ijenn,men har nok med de jeg har. Blir missunlig når jeg ser gravid mager,og mange venna er gravide. Vet ikke hvorfor jeg føler det sånn. Har følt det sånn i mange år. Blir garantert flere unger på deg:-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg føler det på akkurat samme måte. Har utrolig lyst på en liten en til, å gå gravid igjen, holde en bitteliten bebb i armene mine... sukk
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Kjenner igjen følelsen ja. Savner å gå gravid. Vente i spenning. Møte det nyfødte barnet... Samtidig husker jeg hvor slitsomt det var og hvor ustabil jeg ble psykisk og mentalt. Vet at samboeren min er veldig redd for å gå igjennom dette en gang til. Derfor har han vært veldig negativ til å få en til. men jeg tror jeg er mer klar for en evt neste gang. Håper han også ser det snart. Gutten min er 15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Kjenner følelsen. Vi må ha hjelp av prøverør og får ikke lov til det før vi har hvert sammboere i 2 år eller gifter oss. Så ventetiden er ekstra hard og lang, og føles ganske uretferdig til tider. Spesielt når to par i nær omgangskrets er uplanlagt gravide. Smiler utenpå, men er ganske trist inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå