Gå til innhold

når har en ett alkohol problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når enn drikker hver helg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan definerer dere det?

Skrevet

ikke nødvendigvis hvis man drikker hver helg,men hvis det er et problem å gå en helg uten å drikke. hvis det blir oppstandelse av det så har man et problem.

Skrevet

Når man ikke klarer å stoppe når man først har begynt...

Når man bare skulle ta én pils hjemme, men når den er borte MÅ man drikke til det er tomt. Og så leter man desperat etter noen som vil være med på byen og fortsette å drikke - og når man er på byen leter man ALLTID etter nachspiel.

Skrevet

Jeg vil si at man har et alkoholproblem hvis du ikke fungerer uten alkohol, men det bør selvfølgelig begynne å blinke i en varsellampe hvis du ikke klarer en helg å drikke deg snydens. Det er jo klart forskjell på menger også; det er forskjell på å ta seg et glass vin til maten på fredag og lørdag, enn å bælme en treliter alene...

Skrevet

Her er jeg uenig med deg, F@ntemusa..

Man kan gjerne ha et alkoholproblem hvis man er "periodedranker". Da fungerer du utmerket uten alkohol i perioder. Det er vanlig å klare seg uten alkohol hele uka, for eksempel. Men du begynner ALLTID å drikke igjen etter en stund, for eksempel til helga - og da klarer du ikke slutte før det er tomt, eller utestedene stenger og nachspielet er over.

Hvis du har kommet så langt at du virkelig ikke fungerer uten alkohol, eller at du foretrekker å sitte hjemme og drikke fremfor å feste sammen med kompiser - ja DA har du kommet langt langt ned.

Skrevet

Er man periodedranker så klarer man ikke å ta ett eller to glass vin på fredag og lørdag, uten å tippe over. Og å si at man klarer seg "utmerket", er vel for så vidt også å ta litt hardt i. Jeg vet hva jeg snakker om fordi jeg har akkurat mistet noen pga periodedranking. Så det jeg sier er faktisk to sider av samme sak; hvis du ikke fungerer uten alkohol så har du et alkoholproblem (og hvis man er periodedranker, så er jo nettopp problemet at man faktisk i lengden ikke fungerer uten), og hvis du hver eneste fredag og lørdag må drikke til det er tomt, så har du strengt tatt også et problem, selv om du klarer deg uten alkohol i uka. Hele poenget er at du har et problem når du ikke klarer å la være.

Skrevet

Jammen, da er vi jo egentlig enige, jo..

Problemet er at du ikke klarer å la være - det går en stund, men så havner du alltid utpå igjen. Og har du tatt én øl, så klarer du ikke slutte før ytre omstendigheter tvinger deg, eller du er fullstendig utkjørt etter mange dagers fyll.

Skrevet

Min tante definerte sitt alkoholproblem ut i fra at hun måtte ha, ikke hvor mye eller hvor ofte. En om dagen var nok, men hun måtte ha den.

Skrevet

Når man må drikke for å fungere/takle ting i hverdagen, hamstrer og fordeler alkohol over dager, lyver, alltid blakk osv osv.....

Gjest gullene mine :-)
Skrevet

Mitt alkohol problem er en stor rødvinsflekk på den hvite sofaen min

Skrevet

Kan vel tenkes hun har problemer med både himert og kjøpsprit, skjønner du ingen ting eller?

Skrevet

Eller at hun er kresen og ikke liker portvin, som er det eneste som er igjen?

Nei, jeg er litt treig i oppfattelsen..

Skrevet

alkoholproblem har man om man er tom for alkohol.

Skrevet

No kjem eg og er seriøs, men eg meiner eit alkoholproblem er når ein ikkje kan gå ein dag uten å ta seg ei øl. Det har ikkje noko med å drikke seg full eller ikkje, men om ein føler at ein må ha ein øl eller tre til tven om kvelden (uten å drikke seg full) så meiner eg at det har gått for langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...