Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy faen! Og der kom strekkmerkene snikende! Etter 39 uker....WHY?! Nå er jeg deppa! Kan det opereres bort? Lilla striper på magen er jo flotte greier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er kjip.

Men, vær glad du ikke har en hel mage som er dekket. Du kan se på mitt album - hvor uheldig du kunne vært. Tror bildene ligger på side 2 (eller 3) på albumet mitt.

Skrevet

Men du har jo så fin,fin gutt =)

Uff,hva vi kvinner må igjennom!

Skrevet

Uff.. jeg syns synd på magen din, vålerenga. Har merker selv, men ikke så mange.

Når det er sagt; jeg beundrer ditt syn på dyrene. Leste på profilen din. Du tenker litt som meg. Jeg var til dyrlegen med katten i dag, for vaksine. Og så ba jeg om ormekuren. Og da fikk jeg resept på noe å dryppe i nakken, i stedet for å tvinge i ham tablett. Så bra:) Han er flink med husdyr, sånne små. Har hatt hamster, som vi tok rtg av:) foten var brukket..... Sov og fikk sprøyta....

Skrevet

Hehe, takk for det :)

Må bare legge til at jeg ikke angrer eller noe - det er bare kjipt. Jeg var ikke sikker på om jeg skulle legge ut bildet av magen etter fødsel heller - men på den tiden da han ble født var det endel her inne som skulle vise frem den perfekte magen sin. Da ville jeg vise frem at det faktisk finnes vi som har fått en mage som har hele kartet påskrevet på magen også - og at jeg kan vise for andre at "de er ikke alene". Vi er mange med lik mage som meg, men det er ikke så mange som tør å vise den frem.

Og jeg prøver heller ikke å få deg til å ikke å syte, for det ER kjipt med strekkmerker. :o)

Man har lov å syte, banne og bli frustrert. Å "miste" magen sin som engang i tiden var perfekt, er kjedelig.

Det beste av alt er jo at magen min har båret frem ett fantastisk resultat. En som er frisk og en som trives. En som gir meg den kjærligheten jeg heller vil ha,enn å gå ut på byen med bar mage som 21åring ;o)

Mye heller enn 21årig mamma, med en vakker sønn - enn partyløve ute på byn hver helg :P

Kanskje du burde vurdere å kjøpe Weleda olje, eller hva den nå heter.

Bedre å prøve litt, enn ingenting :)

Jeg smurte meg hele svangerskapet - men det var fordi det klødde så innmarri. Jeg fikk første strekkmerke allerede i uke 23. Og da var ikke magen stor.. ;o)

Lykke til videre :)

Skrevet

Du er tøff og tydelig trygg på deg selv..Så kult at folk står frem som den de er,selvom alt ikke er et jævla glansbilde.

Takk,det hjelper å vite at vi er fler =) Jeg blir vel vant til de etterhvert. (håper jeg)

Skrevet

Hehe, som jeg skrev over: Ikke noe å synes synd på :)

Den er bare ett resultat av ett vakkert barn ;o)

Flott at du fikk det til katten din.

Det gjør det mye lettere for dere og katten. :o)

Uff, ja.. Husker enda de gangene jeg var med på å avlive både katt, hund og hamstere.

Beste avlivningen var med hamsteren. :o)

Såklart trist, men det måtte gjøres. Og så godt å se at de bare blir borte med engang. Uten lyder, blod og sprell som jeg har vært vitne til.

Trist å høre at din hamster også måtte avlives. Men humant. Istedenfor å lide.

:o)

Skrevet

Takk for det :o)

Et tidlig svangerskap har hjulpet. Var usikker som 17åring, men etter jeg fikk det store ansvaret og ble mor som 18åring har jeg vokst mye :)

Har tider der jeg føler meg veeeldig liten til tider også da, hehe ;o)

Du blir nok vant til de, dessverre eller heldigvis ;o)

Jeg får sende over litt fødestøv, så du slipper flere stygge merker :P

XxxxxX :o)

Skrevet

tilbake til strekkmerkene! :-) ; jeg har fått nesten helt lik mage som deg Vålerenga12_&_Daniel. det kom de to siste ukene og dekker hele fronten. huden er rynkete og slapp og magen blir liksom ikke mindre. nå er jenta mi snart et år, og den er nesten like stygg som rett etter fødselen. er dine blitt noe bedre? hvor gammel er daniel? det er forferdelig deprimerende og det hemmer meg noe fryktelig i hverdagen. skulle ønske jeg kunne ta det like bra som deg.....

Skrevet

Daniel ble 3år i januar.

Strekkmerkene er ikke like synlige som på det bildet, men langt fra usynlige. Det vises godt at merkene er der, bare at fargen har bleknet en smule. Huden er like rynkete og slapp. En fin bolledeig på magen, det er sikkert ;o)

Hvis jeg klyper på strekkmerkene, kjenner jeg ingenting. Som dødhud.

Jeg har mine opp og ned dager jeg også :o)

Å gå i en svømmehall har jeg ikke gjort siden Daniel var 3mnd. Da var det pappaen min som dro meg med, fordi han ville at Daniel skulle få bade. Han oppmuntret meg den gangen - og han vet nok endel om det siden mamma er helt lik som meg. Når det gjelder strekkmerkene.

Jeg har ikke vært i svømmehall siden, men har vært på stranden. Kun med bare familie (på en sandstrand der jeg bodde før;o) ) - men må nok overgå frykten en gang til for at jeg skal få blikk. Det er ikke lett!

Men, jeg har opparbeidet meg nok "gi en stor F i de" til at jeg kan klare å se litt videre. Du må jobbe med det. Det kreves mye.

Jeg har innimellom angst for å vise samboeren magen. Det er som jeg sier: Kommer opp og ned.

Det var ikke moro å være 18år med huden full av strekkmerker. Virkelig ikke.

Men, jeg kunne allikevel ikke vært foruten de heller. Da hadde jeg ikke hatt den sønnen min og det livet mitt.

Jeg sliter nå med å bli gravid, og det letter også en liten del av meg mtp merkene. Jeg har iallefall en sønn og samma om merkene er der.

Folk takler ting forskjellig også vettu, anonym 1055.

Du må bare jobbe litt med deg selv, for verken mannen/samboeren din, familien din eller barnet/a dine kommer til å tenke at du er stygg!! De vet hvorfor.

Ungjenter og unggutter som du kan høre le bak deg, er en annen sak. De kan bare vente selv til de blir gammel nok og erfarer at den kvinnen de så i svømmehallen faktisk hadde fått et barn pga de merkene der.

De merkene kan (og det tenker jeg ofte nå..) kalles for stolthetsmerker.

Det er en bragd å ha ett barn i magen og føde det. Og det å vise seg offentlig, det å TØRRE å vise seg offentlig hvis magen ikke er perfekt - det er også en stor bragd. Om ikke for andre - så for deg selv!

Den gangen jeg var i svømmebassenget.. Det var ikke en sjel som så stygt på magen min, eller stirret for den saks skyld. Vi kvinner føler oss til tider litt styggere, enn det vi er :o)

Om du ikke har vist samboeren din magen etter fødsel, så prøv å gjør det først.

Han er den som elsker deg. Han kommer til å elske deg like høyt når du lar han få ta deg på magen, eller når du lar han få ta av deg t-skjorten som er så lang at den dekker hele magen.

Jeg vet hva jeg snakker om, hehe ;o) Jeg har fremdeles lange t-skjorter og topper + gensere. Tunikaer.

Men, prøver å bli flinkere til å la min samboer få ta en del av kroppen min. Sånn som jeg er og har blitt. Kroppen forandrer seg uansett mde tiden. Det å få en så stor forandring på 9mnd er en omveltning - når resultatet blir at du føler at du mister det som engang var noe "perfekt".

Men du blir ikke mindre perfekt, selv om magen din etter 9mnd viser at du har født ett barn!! :o)

Skrevet

jeg fikk de første strekkmerkene dagen ETTER terminen med nr 2. hadde bare et par små. men det kom flere etter fødselen.. men heldigivs så trekker dem seg sammen og lysner. er ikke mange jeg har og man kan nesten ikke se dem. nå tenker jeg ikke over at jeg har dem lenger engang... når jeg ser dem så tenker jeg at det er ikke så gale likevel....

Skrevet

oi det var litt av en mage vålrenga..... syns du er tøff som legger ut bilder..;) har dem bleknet med tiden?

Skrevet

jeg har brukt dexem. tar ikke bort rynkehud. Men hjelper litt på å mykne huden å gjøre strekkmerkene lysere. er kjempefornøyd og det funker bra.

Skrevet

mamma mø.......og kråka

Takk for det.

Strekkmerkene er ikke like synlige som på det bildet, men langt fra usynlige. Det vises godt at merkene er der, bare at fargen har bleknet en smule. Huden er like rynkete og slapp. En fin bolledeig på magen, det er sikkert ;o)

Hvis jeg klyper på strekkmerkene, kjenner jeg ingenting. Som dødhud.

Skrevet

Oi da skal jeg aldri klage over mine "engle vinger" strekkmerker, for jeg har ingenting i forskjell til deg Vålerenga12_&_Daniel.

Men må jo si at det virkelig er verdt det da, vi er heldige som får oppleve det å være mor! :D

Skrevet

Hehe, det ER lov å klage over de vettu :o)

Er jo ikke merker man _vil_ ha.

Vi er fantastisk heldige, som jeg sa over i innleggene her: Kunne aldri vært foruten merkene. Da ville jeg ikke hatt den flotte sønnen min.

Merkene er bare en del av hvem jeg er.. :)

Skrevet

Strekkmerkene mine har gjort verden til et bedre sted. Med så skjønne unger er det da vel ingen som ser på magen min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...