Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Atter en gang sitter jeg her skuffet, pga venninne. Jeg hadde invitert hennes lille familie på lapskaus i dag. Dem dukket aldri opp.Ikke tok hun tlf når jeg prøvde å ringe henne. To timer etter skriver hun og sier at det ble så stress, i tillegg spør hun om jeg vil være med dem til byen i morgen. Jeg svarer at jeg ikke kan for en annen venninne skal komme på besøk i morgen ,og at jeg hadde 3 liter lapskaus som stod og ventet på dem. Den kan varmes opp i morgen, var svaret.. Jeg svarte at jeg setter pris på at jeg får en beskjed en tid i forveien så jeg slipper å sitte og vente på dem til maten blir kald.. Har ikke fått svar... Jeg og lillemann var der i går og det var super hyggelig, samboer er bortreist.. Jaja det er ikke noe big deal egentlig i det store løpet... Men det har skjedd så utrolig mange ganger før... Flere venninner som skuffer stadig. Den røde tråden er at dem aldri kan si unnskyld... Sårer dem meg, er det min feil. Aldri føler dem at dem har tråkket min grense. Det ender med at jeg kutter dem ut.. Noen få gode venninner har jeg da.. De fleste bor i andre byer, så treffer ikke dem så ofte.. Men har nå en som bor i byen, og evig takknemlig for det.. Og mange bekjente som jeg alltid har hatt.. Mange historier, av og til lurer jeg på om jeg har sosial kompetanse nok.. Ja om det egentlig er min feil, at jeg til stadig blir skuffet over dem.. Klisjeen er jo egentlig at kjærester kommer og går, men venner består... Jeg føler egentlig at det er det motsatte.. Har super samboer som ser meg som jeg er, og alt det der.. Elsker han over alt på jord.. Men det verste er jo at eksene mine har alltid ville være bestevenn med meg... Tror faktisk den dag i dag at dem hadde støttet meg i det meste.. Men har valgt og kutte dem ut for dem er eks... Kompiser har jeg også hatt. De kranglene som har vært med dem er sjalusi, ny type, ny dame.. Klisjeen der.. De få jeg har igjen er evige gode venner.. De beste.. Men de bor jo også i andre byer:( Samboer og mine felles kompiser er der for oss for alltid.. Jeg vet ikke hva jeg vil med det her innlegget, mulig jeg vil få ut frustrasjonen min angående venninner... Hvorfor får jeg aldri den gode nære venninnekretsen? Dem kommer og går inn i livet mitt..Poff så er dem borte...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 hadde jeg kjent deg,hadde jeg ikke skuffet deg,som så mange andre av de du forteller om. synes de behandler deg dårlig,og det skal man ikke med de som man kaller seg for venner.da må en heller skvære opp,og blir ferdige da,og komme seg videre i venneforholdet. men jeg har ikke det problemet som deg, for jeg har faktisk ikke venner,annet enn de som er i familien. jeg savner noen å være sammen med,på utsiden av huset...menmen...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Det syns jeg var skikkelig respektløst gjort, fyttigrisen! Selv har mine "venninner" dumpet meg en etter en, etter at jeg ble gravid og fikk barn. Så sitter her helt uten venner jeg da, vet ikke om det er så mye bedre da..
lillebøllaspringmadrass Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Jeg ba en gjeng venninner på middag da jeg hadde bursdag. Ba dem til kl 20. Alle kom ca 20 unntatt en.. Hun kom ikke.. kl ble 20,30 og jeg skulle servere maten.. Klokka ble 20,45 og hun var fortsatt ikke her. Da ringte vi a.. Hu svarer ikke tlf, vi venter med å spise, og kl 21 ringer hu opp igjen til søstern min som og var der og spør hva jeg ønsker meg.. !?! Søss blir irritert og spør hvor hu er for vi har venta på a en time, og maten blir kald. Nei, hu hadde vært i byn med en annen venninne, men kom om en halv time +.. Vi ble alle ganske sure og begynnte å spise. Hun kom 45 minutter etterpå og jeg spør om jeg skal finne litt mat til hu.. Nei takk, hun hadde spist middag i byn med den andre venninna.. ÅJA!! FLOTT!! så fint at du takker ja til en middagsinvitasjon kl 20 og kommer nesten kl 22 og har spist!!! Det er ikke bare du som har sånne egoistiske venninner som ikke tar hensyn.. Men jeg har funnet meg i at sånn er a, hun er fin som venninne på andre måter, også får jeg ta hun som den hun er med de feil hun har. Jeg venter ikke på hu til middag mer for å si det sånn. Du får passe på å huske det, når det gjelder den venninnen din, at du ikke har garanti for at hu kommer. Og da får du tenke at du kan fryse resten av maten - Eller kutte hu ut. Men vi har alle feil, husk det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå