Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Dette med når befruktningen skjer før eller etter EL, at det har betydning på kjønn. Er det faglig dokumentasjon på det eller bygger det på egne erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Befruktningen kan KUN skje ved eggløsning. Dette med betydningen av kjønn har med svømmeegenskapene til sædcellene å gjøre. Det blir sagt at jentesædcellene trenger lengre tid på å nå fram til egget enn guttesædcellene, samtidig som de lever lengre enn guttesædcellene. Derfor menes det at sex før eggløsning gir større sjans for jente, og sex rett før eller under eggløsning gir større sjanse for gutt. Såvidt jeg vet, er ikke dette noe som er vitenskapelig bevist, så det baserer seg nok på tilfeldigheter i de fleste tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Jeg formulerte meg litt feil der ja, men du tok poenget mitt. Tusen takk for svar. Mvh HI.
MamiK Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Jeg vet ikke sikkert, men min venninne fortalte meg dette. Hun er sykepleier og jobber i tillegg som lærer ved en videregående skole, helse og sosial. Hun sa, at hvis jeg ville ha jente, så måtte vi ha sex et par dager før EL, gutt, samme dag som eggløsning., Dette fordi jentene er tregere enn guttene, men lever lenger inni deg. Guttene er raskest, og vil vinne til egget hvis du har eggløsning. Dette fortalte hun meg :-) Jeg for min del blir glad uansett hva jeg får!!! :-) Men hvis man har mange at ett kjønn, kan det jo være greit å vite, selv om man aldri kan være helt sikker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå