Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Min datter har no de 2 siste kveldene hylskreke i ca 15-20 min med ca 1 times mellom rom.. Det hjelper ikkje å ta ho opp eller gå med ho eller snakke med ho, eller gi ho smokken eller stryke og kose med ho.. Ka er det som skjer??
Gjest -<<- Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Google "nattskrekk," se om det kan ligne.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Sønnen vår hadde dette da han var 2. Veldig ekkelt, men han husket ingen ting dagen etter. Vi lærte fort at vi ikke skulle prøve å roe han - alt ble værre og det varte mye lenger. Beste var å sitte på en stol på rommet, men det var for vår del, han registrete ikke dette. "Barn som har nattskrekk roper og skriker gjerne, eller slår rundt seg og står opp – uten at de er våkne. Foreldrene greier ikke å få kontakt, ei heller vekke det. Mens de som har mareritt, gjerne våkner og gråter, og som regel husker de hva marerittet handlet omSørg for at barnet ikke skader seg, og bare si rolig at mamma er her og passer på deg. Normalt varer et skrekkanfall sjelden mer enn noen minutter. Og dagen etter husker ikke barnet noe av anfallet. sammenheng mellom overtrøtte barn og hyppige nattlige skrekkanfall. – Derfor er det viktig at barnet ikke legger seg for sent." Det går over!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Sånn har spesielt den ene sønnen vår hatt. Han bare kommer opp og vandrer rundt. Sutrer og styrer litt, så går han og legger seg og sover videre. Men han er mye gamlere da.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Tusen takk for svar.. Er så redd for ka det kan vere.. Sist natt gav det seg i 12 tia.. Ho hadde det sånn i sommer også, då varte det heile natta og ho hadde i tillegg feber, fant då ut at ho hadde uvi.. Men det er ikkje på samme måte no føle eg... Blir berre veldig bekymra, og er dessuten aleine med ho i helga..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Kjenner mange med barn som har hatt det. Så lenge de ikke har feber eller infeksjon er dette ikke noe du kan gjøre noe med. Prøv å ikke bli redd- det er ikke farlig for barnet så lenge du passer på at hun ikke skader seg. Vi var sikkre på at gutten vår skulle huske det morgen etter og prøvde å snakke med han om det.... han husket ingenting og var ikke interresert i å snakke om det. Her hadde vi sittet opp halve natten og bekymret oss, mens han husket ingenting....:-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Tusen takk for mange gode svar folkens!! Eg får berre prøve å passe på ho, og roe ned meg sjølv også.. Er ikkje noko moro for hverken ho eller meg detta..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Vi strevde veldig med jenta vår som våknet i ett sett, veldig mye om kvelden og også natterstid. Det viste seg at det var øreverk som plaget henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå