Gå til innhold

Ryddet bort de minste klærne?


Itsrejk

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg ta en razzia i klærne til småtten. Har ryddet bort klærne i 50 og 56. Frem har klærne i 62 og 68 kommet. Litt artig, og litt vemodig... :)

 

Småtten min er seks og ei halv uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må nok ta et lite raid snart jeg og, men det er fremdeles ikke alle klær i 50/56 som er for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fremdeles bruke ullbodyene/-strømpebuksene i 50, men ellers er det ikke noe som passer, nei. Ullklærne er heldigvis litt mer fleksible i størrelsene enn bomullsklær. I dag har lillemann på seg ei bukse i str 62 som han har arvet fra storebror, og det er så koselig! :) Ser at buksa nesten er for kort allerede, så det var bra vi fant den frem nå.

 

Når var det småtten din kom, Helene0? Det var vel i slutten av januar? Min kom den 12. Hva var de siste målene hos deg? Her var småtten 4590 gram og 58 cm da han var 5 uker og 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant jo et passende innlegg med ei gang jo hehe..

 

hun har vokst ut av såå masse :((

 

hun bruker 62 i bodyer nå.. men både 56 og 62 i bukser, om det er joggebukser da..

 

har en sånn fleecdress fra kappalh i str 56 som hun passer enda.

 

da vi var på 6 ukers kontrollen på tirsdag som var. så veide hun 5380gr å var 56 cm lang.

 

ullbodyene ligger fortsatt klare til å vaskes hehe.. hun er så varm av seg.. så hun trenger ikke så mye ull.. har lammeskinn i vogna så det isolerer jo masse.

 

hva gjør du med tøyet da? jeg vil spare på noe, men er en del som vi har arvet som jeg tror jeg enten gir vekk. eller sender til barnehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det, ja! :) Mye spennende som skjer her inne, vettu! ;)

 

Jeg tar vare på en god del av klærne, slik at mine søsken kan få dem når de får smått. Selv har jeg satt punktum. Hvis det er noe jeg er spesielt glad i (strikkeklær elns) tar jeg vare på det til han får egne barn.

 

Noe går i UFF-containeren på butikken. Vet også at asyl-mottak ofte blir glade for babytøy.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Itsrejk! Småen kom den 23. januar. Da jeg målte og veide sist (4 uker og 6 dager) var han 4250 g og 54 cm, så han er jo enorm i forhold til da han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yngste min ble også født 23.januar :) Da var han 53cm og 4880 gram. Han har såvidt vært innom størrelse 56, men bruker mest 62 :) Artig å finne fram klærne storebroren brukte da han var baby. Mange fine klær som tåler å arves mange ganger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det vel så smått plukkes ut litt i 50 snart. Har brukt det meste helt til nå, 7 uker i dag. Var 4710 gr og 57 cm på kontroll denne uka, 3560 gr og 51 cm når han ble født. 56 passer fint enda, og det meste i 62 er for stort.

Vemodig når det minste må pakkes bort ja, merker jeg strekker det godt når jeg henger det opp til tørk, i håp om at det varer liiitt lenger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...skikkelig plugg du fikk da! :) Nesten likestor som min førstemann; han var 4930/55. Fikk ikke brukt så mye 50 på han, kan du si...

 

Hvor gammel er storebroren da? Storebror her er nesten åtte år. Han syntes det var på høy tid med småsøsken, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo veldig liten når han kom. Bare 2587/50.

 

Er jo ikke rart at jeg føler at jeg sitter med puppen ute hele døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, akkurat funnet frem de i 56 jeg... =S

Hun kom 10.Jan. Men jeg har pakket ned klær i str 44 og de i 50 som er liten i str=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er småtten 8 uker og bruker str 56, og noe i 62. Kjempestor forskjell i str på klærne fra merke til merke synes jeg!

Nesten alle bodyer i str 50 er nå for små og er pakket pent bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...det var litt av en vektøkning han har hatt da! :) Han roer nok ned på matbehovet når han er inne i en normal kurve, tenker jeg. Hadde vel litt å ta igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 7 uker og bruker 50 ennda. Begynt så vidt å snuse på 56, men hun vasser jo i det.. Men hun passser vel i det om ikke så lenge :)

Sist vi veide hun (5 uker) var hun 3340 g :) Kan fortsatt bruke buksene i str 44... Har baby leenge jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hørte jeg 50? Har da aldri passet på mine... tror jeg hadde en body i str 50, men den finner jeg ikke igjen, fordi den er så liten ;o)

 

Men ellers går det i 56 enda. Skal på 6-ukers kontroll denne uken, er spent på hvor stor han er. Han spiser jo som en voksen mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...