Gå til innhold

til dere som ikke har bil og heller ingen til å kjøre til sykehuset


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva gjør dere?

ringer dere taxi når dere får veer, må vi betale full pris?? ambulanse eller hva har dere tenkt?? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om man må betale fullpris eller ikke, men man bruker taxi, ikke ambulangse for å komme seg til sykehuset, dersom man ikke har bil. (Med mindre det er noe kritisk som gjør at man må bli kjørt av ambulangse da selvfølgelig)

 

 

 

 

Å så er det kjekt å vente med å ringe taxi til rett før man skal reise til sykehuset da ;)

Taxi selskapene putter fødene kvinnerst først i køen så de får taxi med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det taxi! :-) Har ikke regnet med noe annet enn fullpris. Kan ikke tenke meg noe annet. Er ikke mye man får dekket i dette landet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, men sambo har ikke lappen, og jeg har IKKE tenkt å være sjåfør når jeg skal føde :P

Så her blir det taxi. Har heldigvis ikke så lang vei til sykehuset da. Bor sentralt i Oslo og skal føde på Ullevål, så regner med prisen blir veldig overkommelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan henten få en notis fra JM som du kan gi til taxi sjåføren. Vet ikke helt hvordan dette funker.

Det letteste er å ta vare på kvitteringen så skal du få hele beløpet refundert etterpå.

Vet også at taxi ut til Bærum sykehust har en fast pris på fødende kvinner ;)

Men uansett så skal du egentlig slippe å betale taxi til sykehuset selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært slik, tror jeg flere ville tatt taxi.

 

Er det sånn tar i allefall jeg taxi, istede for å betale for dyr parkering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut at man slipper å betale for taxi fordi man er gravid... og trur som anonym sier at da ville vel flere tatt taxi istedet for å kjøre selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte ett sted at du kan få sånn rekvisisjon eller hva det heter, da må du betale 200 kr eller noe til taxien også får du de pengene igjen av trygdekontoret, er ikke helt sikker om det stemmer, men hørte hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis en fodsel gaar fort da? Ingen vil vell ha en fodsel i baksetet. Har fodt raskt de to forste gangene, saa jeg regner med d gaar enda fortere naa. Er redd jeg kansje er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det.

Jeg har flere venninner som har gjort det slik. Men jeg vet ikke helt om tilbake betaling er annderledes for studenter og de som ikke har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen det er jo slik, og det ER rart at ikke flere tar taxi i stedet for å kjøre bil.

 

Mange vet nok rett og slett ikke om det.

 

Taxi på meg, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et nettsted eller vet hvor man kan høre om dette stemmer henn.

 

Det er ikke det at jeg ikke tror dere, men jeg liker å ha fakta fra gode kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...