Gå til innhold

Svar til "knærten"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte nesten lime inn svaret til deg her da jeg får feilmelding hver gang jeg prøver å svare på pm'en din.

1. Fikk dere låne seng til jenta deres på hotellet?

Ja, det fikk vi. Vi ga beskjed til Ving da vi bestilte og de sa at de skulle gi beskjed til hotellet. Da vi kom ned var det imidlertid ingen seng. Vi ringte resepsjonen og ga beskjed kom de i løpet av 10 min. med ny seng og redde opp i full fart, så det var flott uansett om det var ving eller hotellets "feil". Nå husker jeg ikke om vi betalte litt for å få barneseng, men tror ikke vi gjorde det.

2. Det står at hotellet ligger i skyggen deler av dagen pga fjellene rundt. Var det noe problem?

Nei, jeg tenkte aldri over det. Det var skygge enkelte områder, men det var jo bare å flytte seg hvis man ville ha sola på seg konstant. For vår del syntes vi det var deilig med litt skygge i blant. Spesielt med et lite barn. Men for å være tydelig; det var nok av sol rundt hotellet. Følte vel heller at det var på grensen til for mye sol enn for lite. Men det kommer vel litt an på hvilken årstid man er der.

3. Dere hadde vanlig rom, ikke juniorsuite?

Det som vi gjorde var å gå ut og spise ved sju-åtte tiden. Da pakket vi snuppa godt ned i vogna og trillet de fem minuttene ned til byen. Som regel var hun trøtt etter en dag med mange inntrykk og sovnet før vi fant oss en resteurant. Og så sov hun mens vi spiste og koste oss. Helt utrolig hva små barn kan klare å sovne til... hehe. Veldig tilpasningsdyktige. I byen med live jazzmusikk på høyt volum sov hun som en stein. Da vi trillet tilbake til hotellet ved 22-23 tiden sov hun fortsatt. Trillet voga inn i en romslige gangen som hørte til rommet, så hun sov i vogna der en time mens vi satt oppe på rommet. Kunne bare lukke døren til. Ellers hadde vi henne også på selve rommet noen av dagene (altså i senga) og da satt vi ute på verandaen med døra på glippe. Var 2 meter unna både hvis vi hadde henne i gangen og vi var på selve soverommet eller om hun var på soverommet og vi satt på verandaen. Så det så vi ikke på som noe problem. Men om vi hadde reist ned med henne nå som hun er to og et halvt år ville vi nok valgt en løsning med to soverom. Hun er ikke fullt så mobil lengre som hun var fra 0-1 år. ;-)

4. Ønsket dere et spesielt rom før dere dro eller ordnet dere det når dere kom ned?

Vi ga beskjed til Ving ved bestilling at vi gjerne ville ha et rom som lå "barnevennlig til". Og da vi kom hadde de funnet et rom med (etter vårt behov) perfekt beliggenhet. Kunne trille 30 meter fra resepsjonen bort til blokka. Tok en moderne heis opp en halv etg. (man kunne også velge trapper). Trillet en gang med halvtak bort til rommet vårt. Stort bad, romslig gang, stort rom, fin veranda med hagemøbler og en liten gressplen. Fra vår lille hage kunne vi se rett ned på bassenget eller over til resepsjonsområdet.

5. Hadde dere med vannkoker? Jeg hadde med en bitteliten vannkoker, for dette hadde de ikke. Tok også med grøtskål og skjeer. Men når vi matet henne i frokostbuffeten eller andre spisesteder fikk vi naturligvis låne bolle og skje. Så det var ikke så mange gangene vi trengte å bruke det som var medbragt.

6. Tok dere buss eller taxi til hotellet?

Vi tok buss. Smale veier, men sjåførene er vant til dette og jeg følte ikke at det var skummelt. Men som en liten sikkerhet hadde vi henne i Babybjörnen hele turen begge veier i tilfelle en bråstopp. Så det anbefaler jeg med ikke mindre dere velger taxi.

Håper du fikk svar på det du lurte på. Hvis ikke er det bare å spørre igjen :-)

Har dere allerede bestilt turen eller er dere på vurderingsstadiet?

Kos dere på tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...