Gå til innhold

Hvordan ser sopp ut hos små jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hatt det jeg tror/trodde er bleieutslett i godt over 1 uke, det blir verken bedre eller værre. Har prøvd(i tillegg til lufting) 2 forskjellige zinksalver, potetmel og en salve jeg ikke husker i farta. Kjøpe nok en salve som dama på apoteket anbefalte i dag..så får se om det er noe bedring i morgen..

Det virker av og til som om det klør, for hun tar på bleien. Det er kun utenpå tisserompa, veldig rødt og litt prikkete..ingen åpne sår men litt hompete/tørt..Vanskelig å forklare egentlig. Men kan det være sopp rett og slett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En soppinfeksjon klør veldig intenst, slik det gjør når vi har det. Dattera mi hadde det når hun var 1-2 år i forbinnelse med en pencilinkur, og hun klødde MYE!

Hvis du er i tvil burde kanskje en lege se på det?

Skrevet

Ok, da er det neppe sopp..klør ikke mye, bare av og til. Ville sikkert grått og vært fortvilet om det klødde masse, hun er 18 mnd. Tenkte å høre med legevakten imorgen om det ikke er blitt bedre av den nye salven.

Skrevet

Lille gullet mitt hadde sopp. Det var et ganske illrødt utslett som er avgrenset. Prøv noen dager med Canesten. Canesten er ikke farlig for spedbarn og blir det bedre etter ett døgn eller to så er det nok sopp.

Skrevet

Lille gullet har var bare 3 mnd når hun hadde det, men det så ikke ut som det plagde henne så veldig. Det var sikkert ubehagelig men merket ikke noe på henne. Blid og fornøyd som vanlig

Skrevet

hmm..ok..får prøve canesten..er kanskje lurt å ringe legen uansett? Hvor lenge varer bleiutslett vanligvis?

Skrevet

Tuva viste ingen teikn til å klø når ho hadde det.

Utslettet starter ofte med prikker som seinare vert eit rødt område med prikker utenfor. Eg hadde enten prøvd canesten eller tatt kontakt med lege. Eg var usikker på kva det var då Tuva fekk det, så eg gjekk til lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...