Gå til innhold

Mange kristene her? Ble litt "overassket jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnebursdag på en søndag fra 12-14 utgår i klassen til min sønn.Midt i kirketiden og det førte til at 4 barn ikke kunne komme.

Ikke ment som kritikk...bare lurer om det er mange her inne som går i kirken på søndager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg er kristen, men går ikke i kirken hver søndag. Men jeg reiser ikke på besøk el noe før etter kl 13 på en søndag.

Skrevet

Er ateist, så jeg går aldri i kirken.

Har heller aldri opplevd at folk har uteblitt fra ting på søndager pga kirkegang, om det da ikke er spesielle ting som konfirmasjon, dåp eller noe.

Skrevet

Jeg tenker litt som deg oktaviastar.

Vi er en skikkelig "somle gjen" søndag morra...men jeg hadde fint klart å få 8 åringen ut i bakken på ake bursdag til en klass kompis en søndag kl 12

Men nå er det avlyst siden flere ikke likte det pga kirketid?

Om jeg så hadde vært i kirken hver søndag tror jeg jammen meg guttungen hadde fått gått i bursdag EN sønda

Skrevet

Og overskriften ble en smule amputert ser jeg,hehe

Skrevet

Det kan jo evt ha med hvor man bor også, i tjukkeste bibelbeltet vil jeg tro slike hensyn er viktigere å ta enn feks på det sentrale østlandet?

Tror jeg da...

Skrevet

Hehe, sant det tillab....men tjukkeste bibelbelte er neppe her.

Ikke speiellt mange kristene her i byen...

Skrevet

signerer oktaviastar....men jeg er vel mer en agnostiker å regne :)

Skrevet

Går folk i kirken på søndager? Hehe, neida.. Hm, min mormor som er den kristneste (!?) jeg vet om går ikke i kriken på søndager en gang. Og hun er virkelig kristen.

Skrevet

Neffi du har vel litt å bearbeide, så tipper det er relativt ofte for ditt vedkommende. Bortsett fra det så har jeg et udefinert forhold til tro. Ikke satt meg inn i noen spesiell trosretning, heller vel mot ateist uten at definerer meg som en.

Skrevet

Har barn som synger i barnekoret til vår nærmeste kirke, så jeg har plutselig blitt kirkegjenge i voksen alder. "Alle" barna i nabolaget er med, og der er en del ateister blandt oss som ler litt av oss selv. Store sjanser for at mange i vårt nabolag hadde takket nei for tilbudet er populært i alle aldersgrupper takket være en fantastisk kantor og dansepedagog.

Skrevet

Her er det færre og færre som går i kirken. Går ikke selv heller,men mine besteforeldre gjør. De sier oppmøte minker for hver søndag. Jeg tror ikke det har med at folk ikke er kristne, jeg tror rett og slett at gudstjeneste er for kjedelig.

Så her hadde det nok ikke vært nødvendig å ta hensyn til det når man planlegger barnebursdag på en søndag, eller andre ting for den del..

Skrevet

Statskirken har et problem med gudstjenestene sine, men folk kommer på kveldsgudstjenester og spesielt der det er et musikalsk opplegg. Frikirkene har jo hatt økning de siste årene med en annen form for gudstjeneste og eget opplegg for barna. Det er stor festivitas i en av frikirkemenighetene her i området i timesvis på fredager. Tror nok som deg. Ikke nødvendigvis færre kristne, bare tenk på snåsamannen, men en søker andre former.

Skrevet

Hva har Snåsamannen med dette å gjøre? Han representrerer jo ingen trosretning. Har forresten ingen lit til sånt. Men, jeg er vel kjerringa mot strømmen vedr. Snåsamannen.

Hadde et forhold til en i innerste nord, hvor slike alternative ting ble kombinert med den kristen tro. Det var vel tilnærmet lik den glade vanvidd..

Jeg har ingen problemer med å forstå at færre oppsøker gudstjenester etc. men praktiserer det på andre, alternative, nymotens måter.

Når det er sagt prøver jeg å ha et åpent sinn, og respektere at vi er forskjellig.

Skrevet

Jeg går ikke ikke i Statskirken, går i en av frikirkene. Ikke lang preken, mye sang og musikk og fokus på barn, teater og lignende...

Skrevet

hehe, javel!?:)

aldri opplevd dette nei:) men nå er jeg ikke kirkegåer selv da.. kun dåp,o.l

men så er ingen i min omgangs krets kirkegåere heller da, så er nok derfor jeg aldri har opplevd dette:)

Skrevet

Jeg er kristen, men går nok desverre langt ifra hver søndag i kirken.

Hadde da latt barnet mitt gå i en bursdag selv om det hadde vært i kirketiden ja.

Skrevet

Nei, vi er ikke kristne og går selvfølgelig aldri i kirken (utenom når vi er invitert i andre livsmarkeringer der).

Skrevet

Jeg ateist forresten ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...