Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med erfaring med dette? Som kan fortelle hvordan det begynte,og hvordan det gikk?

Setter pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan prøve meg å svare..

Med førstemann hadde jeg begynnende svangerskapsforgiftning.Det begynte med høyt blodtrykk som bare steg for hver kontroll,så fikk jeg proteiner i urinen og helt på slutten en del hevelse i kroppen.Ble sendt til Ul ei uke før termin for da hadde jeg også fått en del hodepine.Da sa de at hvis jeg ikke hadde føtt til mandagen så ville de sette fødselen igang(dette var en fredag) men søndagen satte fødselen igang av seg selv...

Vet ikke hvor langt du er på vei,men er veldig sjelden det kommer før mot slutten og hvertfall ikke før etter uke 20..

Vet ikke om du ble noe klokere av dette:)

Skrevet

Jeg er ikke mer enn begynnelse av uke 19 og de har heller ikke sagt med sikkerhet at jeg har svangerskapsforgitning. Men de siste

3-4 ukene har jeg hatt en helt sinnsykt hodepine hver arbeidsdag.Blodtrykket ligger oxo på grensen og har en liten liten hevelse i beina. Men de fant ingen proteiner i urinen.

Jeg trur ikke selv at det er det,iogmed at jeg kun har plager når jeg jobber,blitt sykemeldt å jobber kun 50%.

Skrevet

Jeg har også høyt blodtrykk allerede,er 18 fullgåtte uker på fredag.Har mye hodepine som kan være forferdelig trykkende.Er litt bekymret siden jeg har vært borte i det før men jordmor sa til meg igår at hodepinen kalles svangerskapshodepine og at det er veldig vanlig og at jeg ikke skulle bekymre meg for dette i det hele tatt.

Hodepine som kommer i forbinnelse med svangerskapsforgiftning fører også til flimring foran øynene og er veldig intens..

Skrevet

Jeg har hatt høyt blodtrykk i alle mine svangerskap, så derfor har jeg vært sykemeldt fra uke 12 hver gang.. nå er jeg i uke 18 med nummer 3, blodtrykket ligger på 149/90 nå.. har +1 på protin i urinen.. mye vondt i hodet, men jeghar ikke noen alvorlig form for svangerskapsforgiftin, jeg må bare passe på å ta det med ro og lytte til kroppen min, nå er jo dette 3 gang for meg på under fire år, så jeg er dreven...hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...