3-prinser Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Til kvelds vil han så og si ikke ha melk lenger (fram til ca ei uke siden tømte han ei flaske på ca.200ml) , og til frokost tar han kanskje 100ml. Han har de siste par mnd bare fått mme til morgen og kvelds, men nå vil han nesten ikke ha i det hele tatt. Noen andre som har opplevd det samme og eventuelt hva gjør dere / gir dere?
1gangs,spent Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Hei min er litt mindre,har fått mme hele tiden for noen dager siden nektet han og drikke. Han har fått nan 2 til nå, vi byttet til kolett får å se om det hjalp. Nå drikker han mere enn han gjorde før, den smaker litt bedre syntes i allefall jeg. Pratet med helsesøster når han ikke vil ha melk og hun sa at mini var litt liten for vanlig kumelk, nå er jo din litt større men er vel egentlig ikke før 12 mnd de skal ha det. Jeg skulle bare prøve og tilby mme og ikke gi han noe søtt bare vann om han ikke ville ha, så han ikke fikk smaken på noe som var bedre. Heldigvis for oss likte han kolett så nå håper jeg han kan drike den til han skal over på melk. Har ikke prøvd nan igjen enda, så vet ikke om det har gått over.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Husk at det er mme i grøten (regner med h*n får det) da inngår den væsken i dagsbehovet. Gutten min har ikke villet ha noe særlig mme siden han var rundt 8 mnd, kun en flaske på natten (180-220 ml) Men grøt 2-3 ganger om dagen så har ikke stresset med det. HS sa det var greit også.
August gull Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Min gutt på 10mnd. hadde en periode for litt siden der han nesten ikke ville ha melk... men det gikk over. Nå drikker han ca 150mm, mme kveld og morgen + 2 grøtmåltider pr. dag. Viss du gir grøt, så er det jo melk i den..... Føler det går litt opp og ned dette med maten og drikken... Prøver å ikke stresse med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå