Gå til innhold

Fikk høre hjertelyd i dag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor forklarte nøye det jeg allerede visste, at det ikke var så stor sjanse at vi fikk høre hjertelyden fordi det er så tidlig enda, men hun skulle forsøke hvis jeg virkelig ville og ikke ble urolig hvis det ikke lyktes. Jeg hadde som mål idag å få vite om livmoren hadde vokset. Har jo prøvd å kjenne etter selv, men visste ikke helt hva jeg skulle kjenne etter. Hjertelyd var bare bonus.

Hun prøvde og fant hjertelyden!!!

Den var ganske svak men rask og fin ifg jordmoren, fordi livmoren ligger så langt inn/ned, men den har kommet en bit ovenfor skambenet :)

Det var kjempegodt å høre livstegn. Jeg har jo ikke hatt noen fysiske tegn på at noe skulle være galt, men likevel... jeg er jo kvalm og trett og så videre, dere vet... ;P

Pappaen var også med. Er 11+2 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så kjekt da:) Alltid god å få bekreftelse på at ting er som de skal:)

Skrevet

Åhh, så deilig:-) Ringte jordmor for 1. time i dag jeg og.fikk time den dagen jeg er 13uker..håper virkelig å få høre hjertelyden jeg og. tenker lirr som deg..man blir ikke ordentlig beroliget før lissom;-) Pappan skal være med hos meg og:-D

Skrevet

I uke 13 burde det være enda bedre sjanse for å finne lyden :)

Egentlig bruker de ikke regne med å høre noe før uke 14-16 trur jeg hun sa, og at det var mer vanlig å lytte da. Det var nok litt flaks att hun fant den i dag. Jeg hadde uansett vært fornøyd med at livmoren hadde vokst.

Er litt heldig for her vi bor er det ikke så stor pågang hos jordmor og jeg får time ganske snart når jeg vil eller trenger det (også hos legen). Satser på å ikke trenge da, men ordnet meg allikevel en time om 3-4 uker. Bare for å sjekke. Lytte mer på hjertet til den lille, det ga en skikkelig godfølelse :) Deretter er det ikke lenge til ord. ul.

Nå gleder jeg meg skikkelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...