Gå til innhold

Ca 7000 kr i barnehage og SFO pr mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres dette riktig ut? Her vi bor nå har vi noen muligheter som gjør at det er billig med begge deler, men når vi flytter må vi beregne mer normale summer. Første 1-2 årene må vi bergene fulltidsbarnehage til 2 barn og endel (fulltids(?)) SFO til de 2 eldste. Er litt usikker på om eldstemann trenger dette andre året, da vil han være 4, klassing, men kommer til å være en litt lang vei hjem fra skolen og må krysse bilvei to ganger, så...ja...

Hva tror dere vi må beregne? Høres 7000 kr ganske reelt ut? Og hva tenker dere evt om når de er glame nok til å gå hjem fra skolen alene når det er slik vei som jeg beskriver. Han det gjedler er av den veslevoksne og ansvarlige typen, men også ganske vimsete av seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke. Tørr rett og slett ikke å regne på det. Vet i alle fall at en del tvillingforeldre er hjemme første året for med bhg utgift kommer en greit ut av det økonomisk med kontantstøtte osv:/ Vi får se.

Når det kommer til 4 klassingen din så er det vanskelig å uttale seg uten å se veien, men det er få så gamle barn her vi bor som har full sfo. Det er mange som starter med 1/2 dag alt i andre klasse, og så går de hjem til hverandre med nøkkel rundt halsen. Sier vel kanskje like mye om at sfo ikke er så veldig spennende:)

Skrevet

vet ikke hva det koster for sfo jeg... men for barnehagen her vi bor koster det ca 4000 + matpenger tror jeg for to barn i barnehagen....

Skrevet

Ingen søskenrabatt på SFO. Jeg har en del kollegaer som har følt seg "rike" når SFO-tida var over.

Skrevet

Ja, jeg vet at SFO er dyrt, men til og med 3, klasse i hvertfall synes jeg de må gå der pgs lang og skummel skolevei. Synes en 7-8 åring er for liten til å gå den veien alene.

Er ca 4000kr vi også har hørt for barnehage for to stykk, men er mer usikker på SFO prisene?

Skrevet

SFO varierer veldig fra kommune til kommune, men her vi bor ville det kostet 9000,- for to i bhg i to på SFO. Det er koster ca 2500,- per barn på SFO.

Skrevet

i Stavanger kommune er spisene slik: 4500,- for 2 barn i barnehage inkl matpenger. sfo koster 1800 for full plass, 1200 for 60 %

Skrevet

Høres lite ut her vi bor. Hadde jeg hatt to i bhg pluss to i fulltids sfo hadde jeg betalt over åtte.

Skrevet

Steike, det er dyrt da! Uff... Heldigvis er jeg lærer selv (dvs korte dager) og mannen har fleksitid, så da får vi prøve å finne en løsning med minst mulig SFO plass rett og slett tror jeg.

Skrevet

ja det stemmer nok greit... vi betaler nå 6500 for 2 i barnehage og 1 i sfo. Da med søskenmoderasjon på barnehagen. Til høsten blir det 2 på sfo og 1 i barnehage, ingen søskenreduksjon i sfo, ergo havner vi på 7500 kr. ikke noe særlig nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...