anne rebecca Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 nå vil ikke 14 åringen komme til oss i vinterferien fordi biomor mener han ikke vil fordi vi maser om konfirmasjonen. da han fortalte oss at han ikke ble å konfirmere seg så fortalte vi at vi var skuffet. vi regner med at hun har kjøpt han.da eldste mann skulle konfirmeres tilbydde hun 20 000 kr for å ikke gjøre det. han avslo og ble konfirmert. men han som nå er 14 er en mer følsom type og ikke så sterk til å stå imot mor som har den daglige omsorgen. Etter dette har konfirmasjon ikke vært et samtale emne når ungene har vært hos oss. så vi vet derfor at hun lyver eller at hun pønsker på noe. moren har flyttet med barna 4 ganger de siste 7 år og ved en av disse flyttingene fortalte hun barna at hun flyttet fordi foreldrene til min mann hadde vendt henne ryggen. dette hadde barna selv sett fordi bestemoren ikke hadde hilset på moren i butikken. det barna ikke vet er at moren hadde ringt til farmor i forkant og sagt at hun ikke måtte hilse på henne om de møttes for da skulle ho lage et helvete.... Biomor har også beskyldt oss for at det er vår feil at gutten ikke vil konfirmeres fordi vi er så vanskelige. blir sint og har lyst å fortelle barna sannheten om mange ting som hun har manipulert de siste årene. synspunkter.....
mamma til twins Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Det er flere i familien vår som ikke konfirmerer seg i det hele tatt. Det går fint an å ha et lite familieselskap når ungdommen fyller 15 år istedet for en full konfirmasjonsfest (dyrt er det også). Dere kan jo selv velge å markere dette på deres egen måte, med deres familie tilstede. Mulig jeg tar lett på dette, men jeg griner ikke om ungene velger å ikke konfirmere seg. Jeg jubler heller.. Så slipper jeg bl.a. å forholde meg til eks-svigersen. En venninne av meg har barn med en alkoholisert kriminell dust, hun tenker også på å "kjøpe seg fri" fra alt peset en konfirmasjon vil medføre. En helt grei løsning synes jeg. Jeg kunne nok funnet på å spørre om det samme når den tid kommer.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Hadde selv håpet å slippe konfirmasjon, men barnet bestemmer. Angående å fortelle barna sannheten om mor så IKKE GJØR DET! Det fører aldri noe godt med seg å sverte barns foreldre, uansett alder, og det vil sannsynligvis slå tilbake på dere selv.
HegeAE Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Er enig med innlegget ovanfor her. Før eller sida når barna blir større så vil sannheita kome fram for ein dag til dei og. Men, dei må finne det ut sjølv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå