AussieAnette Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har fått beskjed av min lege at jeg er ca 12 uker på vei. Jeg begynte å småblø litt for ca 2 uker siden, og har da tatt 3 HcG blodprøver, den første viste 90 000, den andre viste 78 000 og den siste, som gjorde at jeg ble sendt rett på UL, var på 54 000. Disse prøvene er tatt med 2 dagers mellomrom. Så når jeg kom til gynekologen, så så vi først bare noe som hun forklarte at "nok hadde dødd tidlig". MEN så plutselig så vi hjerteslag, og bevegelse. Men, utifra størrelse, 26 mm, så er jeg kun 9 uker og 5 dager på vei. Føler ikke dette kan stemme. Blir så redd for at den ikke utvikler seg som den skal, og at jeg kanskje har en truende abort på gang. Hva tror dere? Vanskelig dette her.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal svare deg jeg, men da må du ikke legge meg for hat, for dette er ikke så lett å svare på uten å være negativ.... Ja, dette er sikkert ikke lett. Føler med deg, du har jo noe levende inni deg, men så går du og er veldig usikker. Uten å være negativ eller bare fæl så er det veldig mye som tilsier at dette ikke er som det skal og at kroppen din er i ferd med å ordne opp. Du har synkende hCG, noe som i seg selv indikerer at kroppen er i ferd med å avslutten en graviditet. Du vet du er lengre på vei, men størrelsen på embryoet setter deg nesten tre uker tilbake, enbryoet vokser ikke som det skal. Og det er det sikkert en grunn til, noe er feil en plass. Det at du blør trenger ikke ha noe med dette å gjøre, men det kan jo være starten på en abort.. Dette er realistiske tanker, selv om det hørest helt jævlig ut, men uansett så er det lilli inni deg i live enda. Egg kan gå i dvale for så å begynne og vokse, kanskje har det skjedd, det forklarer i allefall at den er så liten. Vi får håpe kroppen din ombestemmer seg og setter i gang produksjonene av hCG igjen og at spiren klarer seg! Var jeg deg ville jeg ikke hatt så store forhåpninger, og heller satest på å bli positivt overasket om neste UL går bra! Er det lenge til forresten? Lykke lykke til i allefall!!
AussieAnette Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2009 Det er 2-3 uker til neste gang. Jeg skulle få innkalling i posten. Ja, jeg er kjempenervøs. Det er en utrolig psykisk påkjenning. Det eneste som gjør at jeg beholder litt håp er det bankende hjertet og det at jeg forsatt har alle mine symptomer. minus den aller verste kvalmen da.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Prøv å tenk på det bankende hjertet, det er akkurat det som er inni deg nå Det blir nok fryktelig lenge å vente ja, du får prøve å fylle tiden med noe kjekt! Ikke bli sittende hjemme med de vonde tankene!! En god trøsteklem til deg!!
AussieAnette Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2009 Tusen takk for det Jeg krysser både fingre og tær..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå