Dindagmamma? Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har vært i møte med jobben i dag og da fant vi ut sammen at det er ikke mulig å tilrettelegge den type jobb iht mine plager, så da må vi tenke rettningen omskolering. Og hva skal jeg velge???? Det er et hav av muligheter der ute og så mye spennende:o) Har i mange år hatt en drøm om å bli bioingeniør, men er ikke så sterk i matte....men sterk i anatomi, cellelære og er en jævel på blodprøver...hehe;o) Også er det sosionom da...høres ut som et spennende felt og jeg elsker å jobbe med mennesker og er et omsorgsmenneske. Også er det utdannelse innen barnevernet som også er lokkende....mye å velge i ) Hva hadde dere valgt i en slik situasjon?
Koala *g07* Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg hadde tatt det som jeg hadde hatt mest lyst til, samt at jeg viste det ville være gode jobbmuligheter. Som soionom/ barnevernspedagog vil du ha mange valgmuligheter, det er 3 år på høyskole og du får en bredde innen forskjellige fag. Du kan jo senere gå mer i dybden ved å ta en evt master.
Elsker jenta si<3 Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Hva er det som skal til for å få omskolering da?
vildejenta Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Vis du tenker at du skal få omskolering gjennom NAV, er yrkesrettet attføring en mulighet.. Det må da være helsemessige årsaker til at du ikke kan fortsette i jobben du har.. Så du fyller ut søknadskjema og sender det til NAV, med legeerklæring..
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Og veien du ønsker å gå må være forenelig med helsa. Ikke noen vits av NAV å sponse utdannelsen din hvis du ender opp på attføring igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå