♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Vi fikk vite for noen mnd siden at søstra til mannen min skal gifte seg i september i år. Ååå, som vi har gledet oss til det, ikke minst fordi jenta vår er blitt ca 3-4 mnd da Jeg har allerede gått og sett etter kjole til henne som hun kan bruke i bryllupet og jeg er vel litt smalere rundt midjen enn det jeg er nå også da. Så får vi plutselig høre at hun skal gifte seg i mai istedet. Grunnen var at de skulle "lure" alle de andre, naboer osv... Hun ville bare ha et stille og rolig bryllup med kun de nærmeste. Men jeg ble sååå skuffet at jeg begynte å grine. Mest fordi jeg enten er "sprekkferdig", og jeg kjøper ikke penkjole som jeg bare kan bruke den dagen og så kaste eller gi den bort etterpå. Vet jo ikke om jeg er iform heller da jeg er plaget med bekkenløsning, isjias, halsbrann, ryggvondt + + Og en annen ting er jo kanskje at jeg ligger på sykehuset da, og da kan jo vi ikke komme. Så da får hun ikke sin egen bror i bryllupet engang. Hun vet jeg har termin i midten av mai, likevel så skal hun gifte seg da. Kunne hun ikke ha utsatt det til juni???
AmandaM Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Forstår du ble lei deg da,men det er jo deres bryllup og bare det..hehe. Skal bryllupet holdes i samme by som dere bor? Isåfall kan dere jo reise selv om det er rundt termin-tid. Å så kan du ta deg råd til å kjøpe en billig men fin gravid-kjole,kommer sikkert til å bli kjempe fin! Eventuelt kan du ta deg jobben med å sy den inn etter på. Gravide har jo lett for å ta til tårene da,men syns egentlig du reagerer litt for kraftig. Dere kan jo gå i vielsen i kirken vertfall, å føler du deg ikke i god nok form til det en gang, syns jeg fremdeles at mannen din skal få lovt av deg å gå
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg må si meg enig med AmandaM - det er ikke deres bryllup. Forstår at du er skuffet, men fremdeles ikke deres bryllup. Ingenting i veien for at dere kan gå i bryllupet dersom det er i området hvor dere bor. Da ei venninne av oss giftet seg, var vår felles venninne høygravid. Fødselen begynte nok så smått under festen på bryllupet - nettopp fordi hun hadde stått og gått hele dagen :-)
♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2009 Det tar nesten 1 1/2 time å kjøre og så tar det vel 1 time med ferje. De bor ikke på fastlandet. Derfor er jeg jo ekstra redd for at vannet skal gå og evt. fødselen. Vet ikke hva dere hadde gjort jeg...
AmandaM Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Det var jo litt langt ja.. Du kan jo kansje høre med legen din hva han synes? Men er det før termin eller? Tror jeg hadde kjent og hørt på intuisjonen min om jeg hadde reist da.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Da hadde jeg nok takket kanskje... og så hadde invitasjonen bare fått stått åpen. Dersom dere har fått en til to uker før bryllupet, kan dere jo velge å gå - dersom du føler deg i form til det. Hvis ikke hadde nok jeg latt være. Selv har jeg både vært i bryllups fest og 30 års lag med barn som har vært ca 10 dager - og det har fungert helt greit. Men det er klart at dere kan ikke gi et svar på stående fot før dere ser når ankomsten til den lille blir.
♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2009 Har ikke fått vite når i mai hun skal gifte seg, hun er så hemmelighetsfull men vi må jo få vite det om ikke så lenge. Kommer til å fortelle henne at det ikke er sikkert vi kan komme. Jeg sa mannen min kunne reise, men han vil ikke reise fra meg hverken når jeg er høygravid eller ligger på sykehuset... Dette er så etterlengtet og vårt første barn. Her hjemme er det bare 10 min til sykehuset Men tusen takk for svar dere ))
erteposen + 4 Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Forstår jo at du ønsker at de hadde det i september, men den sterke reaksjoner skyldes vel kanskje en del hormoner:) Det er jo deres dag, og de kan jo ikke ta hensyn til søskens forventninger.
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har det enda verre... vi er 3 søsken i familien, som nærmest elsker hverandre, har aldri hatt problemer og ALLTID stilt opp for hverandre... vi er veldig sammensveiset.. for en mnd siden fikk jeg vite at broren min skulle gifte seg 2 uker etter min termindato! i utlandet!! da er det 1 ikke sikkert jeg har født ennå, og 2 om jeg har så trur jeg neppe jeg har ork til å reise utenlands men en nyføding, har ei jente på 2år fra før av også! DET stikker det!! så mye som broren min betyr for meg, så får jeg ikke sett han gifte seg!
blebla Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 jeg forstår egentlig godt at du reagerer litt. Syns igrunn et var litt rart at de ikke tenker på dere. Jeg hadde selv en bror som skulle ha barn rundt den tiden jeg giftet meg, og vi la opp datoen slik at vi var sikkre på at hun hadde født, tror vi hadde festen noen uker etter termin, da hun hadde født to barn to uker før tiden før, så den nye babyen var tre-fire uker gammel i bryllupet vårt, og de bodde i samme by som festen. Jeg avtalte med dem også når vi planla og hørte om det var en grei ordning, noe de syns var kjempe greit. Trodde det var vanlig og jeg at man forsikrer seg om at man tar en dag alle i den nærmeste familien kan. Men selvfølgelig hvis det kanskje er den eneste tiden det passer for dem, så er det jo noe annet. Jaja,..... jeg håper du får være med. og en fin kjole kan du jo finne, trenger ikke være mammakjole. mange fine kjoler som har plass til litt mage.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 beklager at jeg sier det,men jeg synest du oppfører deg litt egoistisk...du tenker på klesvalget ditt,halsbrann og bekkenplager???hva med å bare va glad på deres vegner at de skal gifte seg og slutt og tenk på deg selv...zorry altså...kjent eg ble litt oppgitt her
Pink Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Om formen er fin så er det jo bare å reise. Det bor sikkert folk på den øya som også må på sykehus når de skal føde, så det går sikkert bra!
mamma til fire små Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 skjønner deg godt jeg! søsteren til mannen min skal også gifte seg akkurat 2 uker før min termin. i en annen by, så jeg får nok ikke vært med. skulle gjerne vært der og feiret dem. elsker bryllup! men aner jo ikke når man føder, og man er ikke ønsket ombord på fly når det er under 14 dager igjen til termin. men det jeg reagerer på i med min svigerfamilie er at når mannen min sier at han ikke vet om vi kan komme, så lager de stor-baluba. "ikke han som er gravid" og ditt og datt. han kan jo faktisk risikere å gå glipp av fødselen til sitt eget barn. før vi visste at reglen med flyselskapene ang å reise som gravid, sa de også at "det er jo sykehus her også da..!" kunne uansett ikke lovet å komme, for vet jo ikke hvoran formen er så tett opp mot termin. slet mye med bekkenet sist, og det pleier vel ikke å bli noe bedre for hvert svangerkap. uansett skjønner jeg jo at mannen min må få reise, men da mener jeg han må ta med seg begge barna. for slik fødslene mine har startet de andre gangene, er ikke jeg i stand til å kle på meg selv en gang, hadde ikke taklet å ordne to barn og skaffet barnevakt midt på natten heller. vet ikke om han hadde giddet det engang jeg -å reist alene med to barn på fly. kan jo hende han overrakser da. håper det! har begge de andre svangerskapene blitt forskjøvet med 1 og 2 dager etter ul. da kan jeg jo kanskje fått skvist meg med på flyet. men må si at da kommer jeg til å grue meg mer enn glede meg til å reise.
♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2009 Kimby. Tror du misforstår meg litt her. Kjolevalget er jo seff det minst viktige her, men jeg tok no bare med alt jeg tenker på. Det jeg er mest lei meg får er at jeg kanskje ikke får være med å feire den store dagen hennes. Hun er verdens beste svigerinne Og hormonene sier jo sitt, jeg griner jo hver dag for ingenting. Kanskje du har vært veldig heldig og sluppet unna det... Og egoistisk vet jeg at jeg ikke er Tenker på alle andre, hvordan de har det, aldri nei i min munn, kjøper alltid presanger til alle selv om jeg ikke får noe tilbake. Har en faddersønn som jeg har hatt i mange år og vi lurer på å få oss en til. Gråter for alle som har det vondt, jeg kan fortsette Synes ikke egoistisk passer til meg og det er jeg glad for. Det hele var jo det at jeg ble så overrasket og lei meg, og jeg HAR SÅ LYST Å VÆRE MED Å FEIRE DEN STORE DAGEN, men vet jo ikke om jeg kan/klarer. frida med hjertet i magen Akkurat sånn som dere hadde jeg villet gjøre det også. Tror nok de har mulighet for å gifte seg i juni, men... Seff må de få bestemme det selv, men jeg ville ha hatt alle mine søsken og gjort alt jeg kunne for at vi alle kunne ha vært samlet, men kanskje jeg er egoistisk, hehe ))
monca*84*j12 Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 hmmm jeg ville nok tenkt på hvor vidt min bror skulle blitt pappa rundt de tider.. Ville hatt han med.. Jeg for min del skjønner deg godt, jeg ville også blitt sint og lei meg.. Og jeg har ikke hormoner og skylde på en gang.. hehe Syntes liksom familie er viktigst, og det gjelder sviger familie også! Kan du ikke ta det opp med brorern din? Lykke til.. Uansett trur jeg du ville blitt kjempe pen med kjole selv om du er høygravid..!
♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 27. februar 2009 Tusen takk monca og dere andre som forstår. Er jeg i form så reiser jeg seff, men slik jeg er nå, med ryggvondt, isjias og bekkenplager, så frister det lite. Er jo sånn at når jeg har sittet en stund, så værker jeg sånn i ryggen at jeg må legge meg rett ut Og jeg synes det er flaut hvis jeg må legge meg rett ut i kirka og under middagen, huff. Er jo bare det at jeg kvir meg, og det er jo ikke noe gøy... Jaja, vi får se hva som skjer Er jo ikke verdens undergang om vi ikke kommer, selv om vi har så lyst å feire med alle sammen.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #17 Skrevet 27. februar 2009 ja trur eg kanskje missforst deg en smule...beklager så masse. du må bare prøv å ikke ta sorgan på forskud....når har du termin? nånei jeg har ikke sluppe unna hormoner...denne gangen er jeg heldig ..ikke noen hormoner,men jeg har 3 andre svangeskap bak meg med masse sinte og såre hormoner hehehe...så jeg vet hva det vil si å gråte for alt...kunne sitte halve dagen å gråte bare for at samboer dro på jobb og jeg var alene hehehe...helt teit,men ikke altid man klar å styr seg. klart har du termin den dagen bryllupet skal stå,så kan du spør om de har tengt på det???kanskje de rett å slett ikke ha tengt over det...men så kan jeg kanskje va sånn at den daton betyr noe for dem ?
♥ DAME Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2009 Hehe kimby, kjente tårene sto på spreng igjen da jeg leste det forige innlegget fra deg Tåler jo absolutt ingenting, huff. Jeg har termin 20 mai. Men vi har ikke fått vite når i mai de skal gifte seg enda, men føler på meg at det er i siste halvdel. De skal feire det hjemme (har stort hus og uteplass) så de er vel opptatt av at det skal være litt varmt, hmmm Men du har helt rett, man skal ikke ta sorgene på forskudd ))
AmandaM Skrevet 28. februar 2009 #19 Skrevet 28. februar 2009 kommer med et drøyt,urealistisk tips her..hehe : Du ffår betale ei jordmor til å være med..just in case.. Så kan du føle deg tryggere
Gjest Skrevet 28. februar 2009 #20 Skrevet 28. februar 2009 huff det er så slitsomt å va så følsom til en hver tid...du må bare trøst deg med at du er snart ferdig og da kommer hormonene litt på plass igjenn:) får krysse fingrene for at du får til å komme i bryllupet deres....her jeg bor så får vi permisjon fra sykehuset i 2-3 timer om gangen hvist det er sånn at man må tilbring ekstra dager på føden...så er det no sånna t du har fått den lille og ikke er komment deg hjem så får du sikkert permisjon til å dra i bryllupet en liten tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå