Gå til innhold

hjelp!var på ul idag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde sist mens 9.jan,så idag er jeg 7 uker på vei.men var på ul idag,og det eneste vi kunne se var at det var en graviditet der,og en bitteliten strek.i uke 7 skal man jo se mer enn det.hjerteslag osv.de hadde ikke noe svar på hvorfor det var sånn,må på kontroll om en uke.de var ikke positive til dette,men heller ikke helt negative,sa de.

noen som har opplevd lignende?og gikk det bra?er så lei meg nå.vi har venta så lenge på å bli gravide igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende at du har hatt forsinket eggløsning...

Lykke til, og håper på positivt svar neste uke...

Skrevet

takk for det!ja,kan jo hende,men er jo 3 uker siden positiv test.det var det ho dama syntes var så rart og.da burde jeg jo være 7 uker på vei som ho sa.

Skrevet

Hmmm. Da vet jeg ikke hva jeg skal si annet enn lykke til. Håper det går bra

Skrevet

hmmm,det samme tenker jeg.veldig merkelig det her,synes jeg.takk for lykkeønskninger!!

Skrevet

Hei!

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Jeg hadde sist mens 8. januar, så jeg er i følge det en dag lenger enn deg.

Jeg tok ul hos fastlegen på tirsdag og alt han kunne se var at jeg var gravid og han kunne se eggsekken, men ikke noe mer. Han mente ut fra det og størrelsen på eggsekken at jeg var ca 5 uker på vei.

Jeg testet også positivt for 3 uker siden (+ 2 dager... klarte ikke å vente og testet sterkt positivt en dag før ikm).

Var veldig bekymret etter ul, spesielt siden jeg hadde regnet feil på ukene selv og jeg trodde jeg var 7+5 da jeg var hos legen, men jeg var jo egentlig 6+5. Det er jo vanligvis rundt da man kan forvente å se hjertet. Legen var enig i at man vanligvis kan se hjertet fra ca uke 6, men mente at alt var helt fint og at jeg bare var kortere på vei enn jeg selv trodde.

Jeg tok hcg prøve og den var veldig fin og siden det nå bare er noen dager/ en uke forskjell mellom det jeg mener og det legen mente har jeg bestemt meg for å tro på at alt er bra. Men har jo alt dette i bakhodet, spesielt siden jeg mistet i uke 7 i høst.

En annen ting jeg "trøster" meg med er at fastlegen kun har utvendig ul på kontoret sitt, så det var utvendig ul jeg tok og legen sa også at kanskje man kunne sett mer på en innvendig ul.

Tok du utvendig eller innvendig ul?

Skrevet

hei.hva er eggsekken?hos meg kunne vi bare se fostersekken og en liten strek helt nedi enden på denne.skjønner ikke hvorfor det bare er en strek.skal et embryo se slik ut da?ellers ingenting.

tok innvendig på volvat i fredrikstad.

så flott at legen din var så positiv da.det må jo være oppløftende.

til mandagen skal jeg og be om å få tatt hcg-prøver.kanskje jeg kan bli litt klokere da.

håper alt viser seg å være bra for oss begge to!og takk for at du tok deg tid til å svare meg!

Skrevet

hadde samme greie med min første, dro til legen pga blødninger og trodde jeg var ca 8 uker på vei, hadde innvendig UL og det eneste vi så var en liten prikk....så gynekologen min sa: det er 2 muligheter:

1: du er ikke så langt på vei som du tror

2: det ser ikke bra ut og du vil begynne å blø snart/eller MA.

Fikk beskjed om å vente i 2 uker også komme tilbake, måtte ta blodprøver for å teste HCG nivå også.

2 skrekelige uker MEN når jeg kom tilbake så var det en liten reke der med hjerteslag og alt:)

SÅ det kan gå bra, det kan hende at du er kortere på vei enn du tror OG det henter at babyene tar ca 2 ukers "vokse"pause for å vente på "bedre tider"....Lykke til:)

(ps min datter er i dag 15 mnd)

Skrevet

Hei!

Har opplevd noe lignende jeg også! Jeg var på innvendig UL når jeg var 7+6 - forventet jo å se ett embryo og hjerteslag osv - legen sa to ting:

1. Du er ikke så langt på vei som du tror (hadde EL 3-4 januar og har ikke hatt sex etter dette!!)

2. Det ser ut som det er to stykker her, men jeg kan ikke se noe hjerteslag, bare noe som pulserer og du ser livmoren din pulserer den også. Du må komme tilbake om 3 uker!!!

Jeg har nå ventet i 2 uker, må vente i enda 1 uke til... torsdag 05 mars kl 1420 - da får jeg bekreftelsen, er det hjerteslag og er det tvillinger?

Grugleder meg =)

Har ikke vondt i magen og blør ikke - så jeg tar det som ett godt tegn, har fortsatt graviditetssymptomer, men litt mindre grad enn for 1 uke siden - men så går jeg inn i uke 11 i morgen da og da skal man jo liksom bli litt bedre sånn symptommessig sett!!!

Så vi får ha troen!!!! Du må bare tro på at det går bra - selv om jeg har vært rimelig fortvilet første uka... men jeg mååååå bare tro på at det går bra!! Og det må du også!!!

Lykke til =)

Klems

Skrevet

å,så godt at det viste seg at alt var bra,da!og det er veldig oppmuntrende for meg å høre!takk til deg og for at du tok deg tid på en fredagskveld:)

Skrevet

Legen min sa så fint engang.... "Graviditetstestene nå til dags fanger opp at jenten er gravid før hun har dratt på seg buksene"... Han opplevde ofte at de slo ut da kvinnen var 3 uker gravid...Så det kan være det :) Lykke til, jeg vet hvor fryktelig det er å gå slik og ikke vite. Prøv å gå på kino, gjør ting som holder deg opptatt til du får vite svaret....

Skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

hei.takk for svaret ditt!helt enig.vi må ha troen!akkurat nå er jeg full av spørsmål og bekymring.men når jeg har fått fordøyd det litt,hjelper det nok.

håper på det beste for deg!masse,masse lykke til,kjære deg!

Skrevet

takk for meldinga di!blir så oppmuntra!tusen,tusen takk!ja,sist gang jeg var gravid testet jeg positivt når jeg var 3+4.og enda trodde gyn at jeg var en uke kortere på vei.itilfelle testa jeg jo pos 2+4:)he,he.ikke lett å forstå seg på dette med hvor langt enn er på vei,synes jeg.så det kan jo hende at jeg faktisk er kortere på vei,selv om det virker usannsynlig.

Skrevet

men,hmmm...Hvis man kan teste 4 dager før ikm på disse testene....Og el/befruktning finner sted 14 dager etter mens....Så vil jo det egentlig si at man ikke er mer enn 2-3 uker ,fosteret altså, når man tester seg og får positivt da? Sånn for å sette på spissen :) Skal bli spennende å høre resultater neste uke...For alt dette kan meget greit stemme :)

Går fint skal du se

Skrevet

Uff, håper det ordner seg for deg.....Aner ikke hvordan det er å få en slik "merkelig" beskjed, men jeg kan bare forestille meg hvor stressende det er! :(

Skal krysse fingrene for deg, håper det er en helt logisk forklaring på dette! :)

Skrevet

så snill du er!!!tusen takk for støtte,axinija!!

Skrevet

Hei!

Kanskje eggsekk og fostersekk er det samme? Vet ikke helt... Det var det lege kalte det. Har hørt om noe som heter plommesekk også, men kanskje det bare er flere navn på samme ting?

Det at legen var så positiv tolket jeg på en litt annen måte, iallefall da jeg var inne på kontoret og like etterpå. Jeg følte litt mer at jeg ikke ble tatt på alvor i forhold til mine bekymringer. At han var litt mer sånn, joda, dette går nok bra du trenger ikke bekymre deg. Mens jeg egentlig ville komme til bunns i det og finne ut mer. Jeg ville helst ha henvisning til innvendig ul (troddde jo som sagt at jeg var 7+5 istedet for 6+5) siden han kun så eggsekken og ikke noe mer. Men legen sa at han ikke ville anbefale det, uten at jeg fikk noe mer svar på hvorfor. Så akkurat der og da følte jeg egentlig at jeg ikke ble tatt på alvor.

Men nå i ettertid med en veldig bra hcg prøve og det at jeg har funnet ut at jeg tok feil selv ang ukene og legen mente at alt så bra ut og selvfølgelig det at jeg ikke har vondt i magen og ikke har sett en dråpe blod denne gangen så må jeg jo bare ta det innover meg og satse på og tro at alt går bra! :)

Men tror jeg kommer til å gå tilbake til legen for å sjekke om et par uker. Jeg får se hvordan jeg føler det fremover.

Vi får satse på at alt går bra med oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...