SOMMER :) Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Er nybegynner med pesto og trenger noen tips... :-)
Moi 32 Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Legg squash og purre/vårløk i biter i en ildfastform. Legg på noen klatter smør og ha på salt og pepper. Legg (tinte)laksefileter uten skinn oppå grønnsakene, hell over ca 2dl buljong. En teskje rømme på hver filet, og en teskje pesto oppå der igjen(ser utrolig lekkert ut!). Stekes i ovn på 220' i 20min. Serveres med (gjerne grønn)pasta med pesto. Jeg kjøper laksefiletene på coop obs, de er billige og skinnfire. Ellers first price, men da med du steke de noen sekunder på skinnsiden og dra av skinnet først. Kan ta av skinnet etter de er ferdig også, men det blir liksom ikke like lekkert..
Moi 32 Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Og et lite tips: alltid godt med et lite dryss parmesan oppå pastaen!
Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 varmer ett beger me creme fresh i en gryte og har 1-2 ss me pesto oppi. (ikke kokes) steiker kyllingfillet som jeg kutter opp i strimler og koker pasta,er kjempe godt og er lett å lage,passe kjempegreit i disse travle dager hehe
Sjokoladekaka Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Dette er ein kald rett:) koke pastaskruar Kjøl dei fort ned med kaldt vatn etter kokinga Ha dei i ei skål Tilsett kyllingbitar(slike ferdig til salat-greier) ein raud paprika i små bitar ein raud lauk i små bitar ein halv kvitlauk i små bitar så mykje soltørka tomat(slike på glas i olje) som du vil nokre skeier med grøn pesto Nokre skeier rømme. Bland godt, og ha nysteikte speltrundstykker til:) namnam.. har ete dette i to dagar no. Det er kjempegodt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå