Gå til innhold

Bruker dere First price, Landlord osv produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker en god del "billig merker." Hva gjør dere? Synes dere det er mindreverdig å sette frem slike produkter når dere har gjester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det,- har blitt mer bevisst på det de siste to månedene..Merker det ikke når vi handler fra gang til gang,- men ser det er LITT mer på kontoen på tampen av måneden/før neste lønning.... Men foreløbig går det mest i kvitost og ulike kjøttdeigtyper..Brukes jo i mat hvor vi krydrer såpass mye at smaken ikke kommer til sin fulle..Syltetøyet har jeg ikke funnet noe jeg liker enda (for geleaktig jo billigere de er)...

Om noen synes det er smålig av meg,- så dem om det :o) Det er det eller ingen mat hos oss :o) VI sløser det som evt blir til overs p åandre itng heller, vi har liksom "så det går rundt" og da får det bare være sånn ei stund :o)

Skrevet

Vi har hvit-osten til landlord, synes den er bedre enn andre oster. Ellers har vi prøvd endel andre produkter, men noen smaker veldig billig synes jeg. Eller rart, eller bare annerledes. Men tenker ikke på at det er pinlig å sette det frem til gjester nei.

Skrevet

Bruker endel Landlord fra Rema. Veldig bra de produktene vi har prøvd.

Skrevet

ja, enkelte ting er faktisk like bra som alt annet, det gjelder også euroshopper. Men det gjelder å vite her altså, for enkelte ting synes jeg ikke smaker. Men first price cookies og halvstekte rundstykker synes jeg er like gode som annet, samme med kyllingfileten til euroshopper (frossen). Vaskemidler blir det og mye av de billigmerkene. Synes landlord har mye bra pasta og boksmat.

Skrevet

Bruker en det Landlord. Pleier altid prøve dersom jeg finner et billig merke og avgjøre på smaken om jeg fortsetter å bruke det.

Skrevet

Ja, jeg liker å prøve alle merker før jeg avgjør hvilke jeg liker best. Så bruker jeg de som er best, uavhengig av merke.

Skrevet

bruker mye landlord og first price men når det gjelder mat sparer jeg ikke penger hvis jeg ikke synes jeg får bra kvalitet.

Jeg har prøvd billigkjøttdeig men blir dårlig av det/synes det smaker dritt rett og slett. Men bruker billigbleier fra first price, og hermetikk fra landlord osv

Men kjøttprodukter kjøper jeg helst fra slakteren også pålegg!

Skrevet

Når jeg leser hva en del av first price produktene inneholder (helfabrikat) i tester blir jeg skeptisk. Kan gjerne kjøpe papir produkter osv. Landlord produkter kan jeg også kjøpe t.d tomatbokser, selv om det andre merket de har på rema 1000 til en kr eller to mer er mye bedre.

Synes ikke det er mindreverdig, men en del mat hadde jeg ikke servert uansett hvilke merke det kommer fra.

Skrevet

Bruker First price håndsåpe, har akkurat prøvd den hvitosten, ikke verst, kan iallefall kjøpe den sånn innimellom. Ellers bruker jeg bomull og vattpinner, tror det var First price...

Skrevet

Har hendt at jeg har kjøpt mais,q-tips å sånt,men foretrekker å legge på noen kroner for å få bedre kvalitet. Synes ikke first price o.l har like høy standard rett og slett. Til lilletroll kjøper jeg kun kvalitet. Veldig nøye med alt til henne.

Skrevet

Bruker noen ja...spørs hva det er... Ser ikke noe galt i å servere det til gjester, men synes ikke noe om å servere ting med embalasje på uansett, så her has alt på fat, i skåler ol. før det serveres :-)

Skrevet

Nei bruker ikke slike produkt, liker ikke smaken. Syltetøyet fra first price er til eks. alt for søtt.

Skrevet

ja bruker en del first price og landlord! =)

Skrevet

Ja, serverer det til og med til fintfolk óg barna.

Skrevet

Gulrøtter og kokt skinke fra first price er veldig ok, og makrell i tomaten funker også meget bra;)

Skrevet

vi bruker endel firstprice matvarer! Synes det er like godt ofte! untatt hvitosten..

og landlord bleier til lillegutt... synes det er like gode som de andre erkene, også firstprcebleien kjøpes her! Hvorfor kjøpe dyrere når en er like fornøyd!

jeg serverer også også slike merker til gjestene, men gjør som andre over serverer det på fat.

sambo har ikke fått lov å servere first price colaen til gjester.. hehe...

Skrevet

ja, vi bruker en del. Men jeg smaker først, for så å avgjøre om det er godt. Leverpostei til first price inneholder f.eks akkurat det samme som stabburet. Så jeg smaker, men ser også nøye på innholdet.

Skrevet

Noen av dere som har sett FBI på NRK ang dette? Der fikk en kokk / resturantfagskole i Oslo ta blindtest av disse billigvarene og dyre kjente merkevarer. I halvparten eller litt mer av tilfellene likte de billigvarene best! ;)

I tillegg hadde de en professor i ernæring i studio. Han hadde testa forskjeller i kvalitet, og der kom blant annet Landlord syltetøy bedre ut enn for eksempel Lerun. Like mye bær og i tillegg MINDRE sukker i Landlord syltetøyet.

Billigostene produseres hos Finden, Kokt skinke er lik som gilde sin, Prior leverer billigkyllingen osv. Jeg kommer i hvertfall til å kjøpe mer billigvarer heretter!:) Det er jo supert at man kan få lik smak og kvalitet til nesten halve prisen. Selv om embalasjen ser farlig ut;)

Skrevet

Ja bruker en del ja, First Price halvstekte baguetter, ananas i biter, mais, tomatsuppe, pasta, skivet bacon, egg, nachos, bind, kyllingfilet, smør, q tips... Ja det var det jeg kom på i farten, er fornøyd med alt jeg og serverer det gjerne til folk ;)

Skrevet

Alt jeg har prøvd av slike billigmerker har holdt mye lavere kvalitet enn de andre merkene jeg er vant til å kjøpe.

Skrevet

Jeg er superprisbevisst, og kjøper mye "billigmerker", mest First Price.

Skivet hvitost (den store mygler etter 1 1/2 uke)

spaghetti, makaroni

Tortillas og taco dinner

bleier og wipes

kjøttpølse og grillpølse

pommes frites

skyllemiddel

kokt skinke

bacon

frossen kyllingfilet

frosne nakkekoteletter

Hadde ikke spist det om det ikke var toppers.

Ellers kjøper jeg mye "vanlig" og, egg og vaskepulver, brød og sånn :)

Kjøttdeig kjøper jeg på Rema1000 siden den koster 21,- for 400gr.

Og om jeg serverer det til andre, det er sikkert og visst.

Skrevet

Jg bruker mye slike produkter, fortrinnsvis First Price siden jeg bor i Drammen som har en Kiwi på hvert hjørne:p

Men jeg er også veldig bevisst hvilke jeg kjøper og hvem som er produsenten. Pølsene feks er de samme som "Slakteren", osten er Finden osv.

Er jo bare å lese på pakken hvem som har produsert det. (feks så er det Unik eller hva de heter som produserer for Slakteren, så det står jo ikke "hei, dette er det samme", men ikke langt fra heller.

Dere som klager på smaken på ting, vet dere egentlig hva dere klager på? Altså, liker man ikke First Price osten liker man ikke Findens ost heller! For jeg kjenner mange jeg som reagerer og sier de ikke liker billigprodukter, helt til jeg begynner å le og forteller det jeg har nevnt over!

Skrevet

Har ikke likt noen av de billigproduktene.

F. eks hvitosten smaker dritt, hvitløsbaguettene smaker dritt osv. osv. Mye mer fornøyd med andre produkter, men det er ikke for å unngå First Price osv. Har gitt dem flere ærlige forsøk, de har bare aldri innfridd, thats all.

Skrevet

Jeg handler stort sett bare på OBS og der har de jo egne Coop og Extra produkter som er minst like bra som "merkevarene". Kjøper bla bomullspinner, Klorin, div vaskemidler, hermetikk, truseinnlegg, pommes frites, servelat, leverpostei osv - så lenge varen er like god så er jeg ikke flau for å severe det til gjester, uavahegig av hvilket merke det er;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...