Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg velger å legge inn dette anonymt da jeg ikke ønsker å skape noe uvennskap med BF! Lurer litt på når dere lot barna få være hos BF? Har slitt veldig med forholdet til BF siden jeg fikk vite at jeg var gravid,( i 5.mnd), forholdet vårt var da avsluttet for 3 mnd siden. Det er ikke noe jeg heller ønsker enn at vår sønn skal få være hos sin far, er veldig gald for at han stiller opp og tar sitt ansvar. Men han er jo så hjelpesløs, han klarer å bære ham rundt, og det så fort han gir ifra seg en lyd. Vet ikke om han er sulten, trøtt eller trenger tørr bleie. Klarer for så vidt heller ikke å skifte bleie/klær på ham etter gjentatte forsøk. Han har ikke helt skjønt hva det vil si å ha en liten en. Min sønn er nå 6 mnd gammel og BF er innom 1-2 ganger i uka. Jeg forsøker da å få gjort noe men det er jo vanskelig da BF trenger assistanse hele tiden. Vil liksom prøve å overlate dem litt til seg selv for å la ham prøve. Huff, er så usikker, føler meg ikke vel med tanken på å sende ham alene til BF i hvert fall. Selvom BF trodde han skulle begynne å ha ham fra han ble født i første omgang. Han mente at han skulle ha ham anhver helg så fort vi kom hjem fra sykehuset. Heldigvis fikk jeg puttet det inn i hodet hans at det ikke gikk. Synes det er en litt håpløs situasjon, for det er ikke noe jeg heller vil enn at vår sønn skal få omgang med sin far. BF er for øvrig utrolige 24 år gammel. BF ønsker også delt foreldreansvar, noe jeg ikke er komfortabel med før han viser at han kan ta ansvar. Han skal ha delt for å sine rettigheter sier ham, men han har da rett på å se sin sønn uten delt foreldre ansvar, jeg vil uansett ALDRI nekte ham å se sønnen vår. Har også veldig problemer med tilitten til ham da han har gjort veldig mye for å ødelegge den, men det er en annen historie. Har forsøkt å snakke med ham men han bar egjentar alt jeg sier neste gang han kommer og har egentlig ikke skjønt hva jeg sa/mente. Noen med lignende erfaringer?? Håper på innspill, både positive og negative, vil høre alle tanker/meninger om dette!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Du kan da ikke forvente at far skal bli "utlært" på barnestell av bare 1-2 timer i uken?! Tenk hvor usikker du var selv de første dagene?Akurat slik må han føle også! Og at han ikke skjønner at barnet er sultent ol, er jo nettopp fordi kan ikke rekker og bli kjent med barnet selv! Da må du lære han, rett og slett fortell han det han trenger å vite. Jeg ville også ha fortalt far, at samværet må økes, slik at far og barn kan bli skikkelig kjent med hverandre!Da blir du tryggere også!Menn kan det meste, men de må mases litt på!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Hehe dette hørtes akkurat ut som om det skulle vært jeg som hadde sagt det høyt. Bf her har vanlig samvær me en dag i uka og annen hver helg, men utenom det så er alt helt likt... Sønnen vår er 6 mnd. Jeg forventer ikke at han skal kunne alt, men han kunne vist mer interesse for å lære seg rutinene og hva som skal gjøres. Han vet ikke en gang hvordan han lager grøt til sønnen vår, fordi han ikke gidder å lære seg det. Bf her får ikke lov til å ha han alene. Men det er mange grunner til det. Dette er samværshelga hans nå, men når han dro istad så hadde jeg så vondt i magen. Bf var mer intressert i å sitte på pcen enn å ta seg av sin egen sønn... Når han skal gi han middag eller kvelds der det er mer enn bare melk så sitter blir han sur fordi sønnen vår tuller litt me å stikke hånda eller smekka i munnen... Jeg føler at jeg ikke kan blande meg heller for da lærer han ikke så istad måtte jeg bare gå ut av rommet og det var rett og slett en jævli følelse Har heller ikke tillit til bf her for han har gjort sååå mye for å ødeleggen den... Huff så kan me hånda på hjerte si at jeg vet akkurat hvordan du har det.. Det er ikke mye lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå