Gå til innhold

kan jeg bruke nesespray? og hva med paracet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått influensa, og går å pines!!

Måtte ta en paracet i natt for å få sove. Men har så vondt i hodet bak øynene og panna at jeg ikke får til å tenke engang.

Kan jeg ta paracet?

Nese er så tett at jeg ikke får en luftstrime gjennom engang, kan vel bruke nesespray??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta 1 gram paracet 4 ganger daglig som anvist på pakken, og du kan bruke nesespray slik som otrivin, zymelin, rhinox. Bare hold deg til anbefalt dosering slik som 4-5 ganger daglig. Det du skal og må holde deg unna er ibux, ibumetin, voltaren, zon-salve o.l. Alt som inneholder betennelsesdempende midler kan skade barnet. Ellers så er paracet , pamol, pinex og alle med virkestoffet paracetamol det samme og kan fint brukes i svangerskap.

Skrevet

TUSEN TAKK! det skal bli deilig!!

Jeg har nazaren nesespray her (for barn) bruker den jeg da ;)

Skrevet

Jeg hadde sånn hodepine at jeg fikk paralgin forte av legen midt i svangerskapet. Det er ikke å anbefale. Den er ikke skadelig for foster, men gravid, lavt blodtrykk og så en dose morfin rett i fletta. Guri ,jeg følte meg dritings. Mistet følelsen i fingrene, snøvlet når jeg snakket og hele hodet føltes ullent. Men hodepinen glemte jeg jo for jeg var jo vettskremt av å være så dopa. :) Så ikke prøv paralgin forte !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...