Gå til innhold

Når kommer magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid går det før det synes og buksene ikke passer?

Og når begynner man å legge på seg de første kiloene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste blir jo oppblåst i magen i starten, så man ser skikkelig gravid ut...men det roer seg som regel. Ellers er det jo mange som ikke får mage før de er nesten 16 uker, mens noen får når de er 3 mnd!! =)) normalt å legge på seg 2,5 kg i 1. trimester.

Skrevet

I min første graviditet kom magen rundt uke 13. denne gangen er magen på plass og har vært det lenge, er i uke 11:)

Dette varierer enormt fra person til person. Angående vektøkning så gikk jeg opp utrolige 22 kg med første mann, men var bare 48kg før jeg ble gravid. Nå lå jeg rundt 52 og har allerede gått opp 8 kg:)

Noen tar av i førsten mens andre legger gradvis på seg, mens andre legger lite på seg. Veldig individuellt!

Skrevet

Jg fikk også mage i uke 13 med førstemann, da måtte jeg plutselig gå over til mammabukser. La på meg 21 kilo, og 6kg i første trimester. Nå har jeg vekslet på å gå i mammabukser, og noen bukser med lavt liv i noen uker. Er i uke 12 nå, men bare lagt på meg 1kg. Så det er veldig forskjellig.

Skrevet

Begynte å merke at jeg ble hardere over symfysen i uke 13-14, men begynte ikke med mammabukse før nå i uke 22. Så det varierer mye fra person til person. Jeg har hatt hyperemesis og kastet opp veldig mye, så har gått ned i vekt i stedet for opp.

Skrevet

Hos meg begynte det å syness rundt uke 18, er nå i uke 23 og har foreløpig lagt på meg 1,5 kg. Er førstegangsgravid.

Skrevet

Første gang begynte magen å komme i uke 13 og 14, jeg hadde lagt på meg 1 kg når jeg var i uke 20. Deretter la jeg på meg 21 kg resten av svangerskapet!!! Skummelt mye - håper jeg ikke legger på meg like mye denne gangen!!

Denne gangen begynte magen å komme i uke 5 og 6, har gått ned 3 kg pga uvelhet/kvalme og oppkast. Har en fast hard kul nederst på magen og er i dag 9+6. Har skikkelig gravidmage nå ja...

Skal ihvertfall være mer bevisst på matinntaket og hva jeg putter i meg denne gangen - for det var kjempevanskelig å gå ned de ekstra kiloene jeg la på meg forrige gang...

Lykke til =)

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...