Gå til innhold

Vasker dere trekket på overmadrassen? Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag vasket jeg trekket for første gang. Har tenkt flere ganger det skulle vært gjort, men har vært litt redd det skal krympe. I dag tok jeg sjansen. Så må er spørsmålet altså hvor lenge har dere hatt senga deres og vasker dere trekket ofte?? :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gjort det. Men jeg har alltid to laken, det underste vasker jeg kanskje hver fjerde gang jeg skifter sengetøy.

Skrevet

Vasker det en gang i året, omtrent. Lufter det kanskje to ganger i året.

Det er et sånn sabla styr å få det på igjen!! Det er faktisk lettest hvis det fremdeles er litt fuktig, da strekkes det lettere.

Skrevet

ca 1 gang i året. Fortrinnsvis om sommeren siden det tørker raskere da!

Skrevet

Jeg måtte sende vårt på rens,det var alt for stort til å få inn i vaskemaskinen..Har bare gjort det en gang,da fordi et av barna kastet opp i seng vår.

Kommer nok ikke til å gjøre det så ofte,kostet nesten 500 kroner,og det var et himla styr å få det på igjen!

Skrevet

Uff jeg gruer meg til å få det på igjen. Hvis man tar det på før det er skikkelig tørt blir jo selve madrassen fuktig også. Er det lurt da??

Skrevet

Nå mente jeg ikke at trekket skulle være så klissvått at det rant vann av det ;-)

Jeg tenker som så, at det er ikke våtere enn det blir hvis man svetter litt en natt... Og så setter jeg madrassen på høykant et par timer etter at trekket er satt på, så det får dampet av seg. Setter den eventuelt på badet eller et annet rom med varmekabler - eller på verandaen hvis det er sol ute :-)

Skrevet

Aldri gjort, det er for stort til å få inn i maskinen så må isåfall leveres bort ellers kjøpe ny. Men lufter det ofte da, hele madrassen og er veldig flink på å støvsuge det hver gang jeg skifter på sengen.

Skrevet

Her vaskes det 1 til 2 ganger i året. Er jo så heldig at min mor jobber på ett vaskeri så hun tar den bare med dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...