Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Vi bor midt i et brosteinsstrøk Bergen sentrum og lever derfor helt fint uten bil. Vi diskuterer endel praktikaliteter rundt transport til sykehuset - ettersom det å gå eller sykle neppe blir særlig aktuelt.

Vi kan få lånt svigermor sin bil, men ingen kan jo forutsi presis når fødselen vil finne sted, og vi kan ikke risikere å okkupere bilen i 2 uker.

Er det mange her som har tatt taxi til føden? (Det er snakk om en 5 minutters kjøretid)

Dessuten lurer jeg på om en taxi vil akseptere å ta i mot en fødende kvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint an å ta taxi til føden ja:) En venninne av meg gjorde det.

Jeg skulle riktignok ikke føde, men hadde intense smerter i livmoren som viste seg å være en godartet svulstliknende greie. Jeg ringte til taxi og sa hvor jeg skulle og slapp unna alt som het taxikø pga at jeg var gravid.

(fikk nemlig først beskjed om at det var 30 min venting, men da jeg sa jeg var gravid og skulle til sykehuset kom taxi med en gang)

Skrevet

Å, sier du det! Så ikke bare har de ingenting mot gravide - de lager til og med rom for dem? Det var jo gode nyheter!

Skrevet

Bare husk å ta med noe å sitte på, avis el. liknende, i tilfelle vannet skulle gå. Det ville vel vært typisk... :) Renseri er relativt dyrt!

Skrevet

Jeg bor i Oslo sentrum, og i og med at min kjæreste og jeg ikke har bil, blir det nok taxi på oss. Flere som kan bekrefte at taxiselskaper i Oslo ikke har noe i mot gravide/fødende passasjerer?!? :-)

Skrevet

Bor to minutters kjøretur fra Haukeland her, og sist tok vi taxi ved midnatt, natt til en søndag. Ikke noe problem, kom drosje med en gang:-)

Skrevet

Tok taxi til sykehuset sist gang. En halvtime før jeg fødte.... Det gikk så fint så :).. men sikkert lurt å reise i så god tid som mulig.

Skrevet

Skulle ikke være noe problem med taxi, men dersom dere er usikkre på hvordan taxi selskapene i nærområdet deres vil reagere så ville jeg kanskje tatt meg en tlf nå å høre hvordan rutiner og syns punkter de har rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...