celodi Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Vi gjorde det i dåpen til 1.mann,og lurer litt på og gjøre det nå også.. Vet ikke om det er så vanlig da men.
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Ja. Alle mine onkler og tanter med familie, samt pappaens onkler og tanter med familie. Hadde alle skulle kommet til middag så hadde vi vært omentrent 90 og det hadde blitt litt vel mange.
Gemini77 Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Det har jeg aldri hørt om nei, og for meg virker utrolig sært. Man kan jo ikke sammenligne middagen i dåpen med middagen i et bryllup. Altså prismessig med mat og drikke. Virker sært..
yasmina Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Paa en mate, med mellomste. Daap og bryllup var en sermoni saa hadde vi bryllupsfest. Dagen etter var all familie invitert til middag/lunsj kl 1200 til aere for daapsbarnet g alle andre oevrige bryllupsgjester til kaffe kl 14. Men det var jo litt spesielt med saa mange tilreisende osv. Hadde ikke gjort det utenom og gjorde det ikke med de to andre !!!
celodi Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2009 Vi har en del venner med barn,så blir det jo alltid såå mye kaker,så tenkte og be de komme og spise litt kaker og ungene fikk leke .
erteposen + 4 Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Nei, det har jeg ikke tenkt på som mulighet. Vi har en stooor familie, men alle må komme reisende. Da må en uansett tilby middag, og alle har med seg kaker osv.
celodi Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2009 vi blir over 30 til middag.Har leid lokale så det ikke skal bli så trangt. Så istedenfor og be venner på rester kan de komme på kaffe og kaker heller.Stor plass for ungene og leke på.
erteposen + 4 Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Høres ut som en god plan:) Jeg har så mange søsken, tantebarn og mine foreldre har store søskenflokker med snille tanter og onkler - og alle liker å delta på alt. Jeg har flere søsken enn min mann har søskenbarn.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Vi hadde bare oldeforeldre, besteforeldre, faddere, min bror og min manns2 brødre til middag. Og så inviterte vi tanter onkler og søskenbarn og noen venner til kaffe og kaker. Vi gjorde det slik fordi vi rett og slett ikke hadde råd til å ha noen stor dåp. vi kommer til å gjøre det på samme måte denne gangen også
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Vi har bare bedt den nærmeste familien. Venner har vi hatt på "restefest" dagen etter =) Kjempekoselig det og! Var jo så mye god mat igjen!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Vi inviterte et par tanter og onkler (av oss) til kaffe på ettermiddagen. Og det var helt greitt. Vi hadde en del tilreisende, og både de og kaffegjestene syntes det var fint å få hilst på hverandre når de først var i området, men vi ville ikke ha flere til maten, så det var kjempe koselig med noen ekstra til kaffen.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Nei, vi hadde de nærmeste i familien + faddere som gjester til middag og kaffe, men vi hadde flere gjester (tanter o.l) til "etterlag" på kvelden for å spise opp restene
OsloMor Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Hadde "bare" kaffe og kaker i barnedåpene til ungene våre, synes det holdt i masser.
mamarama og lille banan Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 vi skal ha navnefest i morgen, men det er bare et privat selskap uten seremoni, så det faller seg naturlig at alle er med på hele opplegget. det blir koldtbord og kaker, så det er bare å gå og forsyne seg med mat, så det er ikke så lett å si noe tidspunkt når folk kan komme til kaffen heller. "du, vi har ikke rukket å rydde unna koldtbordet ennå, så dere må vente litt med å komme inn!" hehe, tror ikke det nei!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. februar 2009 #16 Skrevet 27. februar 2009 Vi gjorde det =)) Med nr 1 hadde vi nærmeste familien og faddere på snitter. Og siden vi da hadde 10 venner som forventet invitasjon, ba vi de på kaffe. Men nr 2 hadde vi mistet kontakt med de andre vennene så da inviterte vi de få som var igjen av virkelig gode venner sammen med familien på koltbord. Når vi etterhvert skal ha en til så blir det nok på samme måten som med andremann =)) har selv vært invitert på kaffe i noen andre venners dåp =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå