Gå til innhold

Da måtte jeg gi opp amminga...(samme som Ammedabatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig vanskelig å ikke føle seg så innmari mislykka, men som et klokt mennesk sa: man skal ikke amme for en hver pris.

Guttungen vil ikke mer. Han bare hyler, og nå veier han altfor lite. Han er bare fem måneder, så jeg synes dette er litt fælt.

Jeg burde kanskje heller tenke at han iallefall fikk det beste jeg hadde a by på i fem måneder. Det er vel noe det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sitere hva helsepersonell sa til meg:

Du har gitt babyen din MASSEVIS av gode næringsstoffer!!

Mamming er viktigere, så kos deg med den lille og vit at mme er et like godt alternativ :o)

Skrevet

Du har gjort en innsats og prøvd - gutten din bestemmer i dette tilfellet. Kos deg med en vettug avgjørelse - stå for den! Jeg synes ikke du har noe å måtte forsvare ovenfor noen heller, få heller en glad og fornøyd baby og ikke føl deg mislykket! jeg skjønner deg godt - men steng alle som mener noe om deg og det ute, og vær bestemt på at det er ikke noe som er oppe til diskusjon for noen andre enn deg heller!

Kjør på med flaske - orker du pumpe noe er jo det supert, og hvis ikke - jeg kjenner mange flotte mammaer som har like flotte erstatningsbabyer - og barn. Det er langt fler enn du tror.

Skrevet

Du har gjort en god jobb! Om du fortsatt har såpass med melk at du kan pumpe og ikke minst ork til å holde på med deg, er jo det en mulighet å supplere annen mat/mme med litt mm. Mamming er viktigere enn amming sier noen kloke hoder.

Skrevet

Jeg måtte begynne å gi mme som tilegg da mini var 5 mnd'er gml.

Da hadde kurven hans gått nedover de 2 siste gangene ved veing.

Men følte meg ikke mislykket av den grunn :))

Han har da fått masse masse av meg i 5 mnd'er.

Og jeg fortsatte å amme til han var ca 7,5 mnd.

Men full ammet ikke, siden han trengte mer enn det han kunne få av meg ;))

Skrevet

sønnen min var sånn som din helt til vi tok ham med til manuellterapeut. han hadde stiv nakke, og det var ubehagelig for ham å ligge og amme. etter et par dager tok han puppen uten problemer. nå er det snart fire uker etter behandling og han har blitt verre igjen, men vi skal tilbake på tirsdag. kanskje verdt å prøve før du heeelt har bestemt deg? koster ingenting heller :)

Skrevet

hvis du har ammet i 5 mnd er jo det kjempebra!! Jeg ga meg etter 4 mnmd med eldste og en mnd med yngste jeg. Orket rett og slett ikke. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller. Morsmelk er vel og bra det, men en smule oppskrytt mener jeg. Selvf det beste hvis man får det til osv, men jeg syntes det bare ble pes jeg:-)

Skrevet

5 mnd er jo kjempebra!! Snart er det tid for mye annen mat uansett... Lykke til!

Skrevet

Det aller viktigste er alltid å være en god mamma!

(MM eller MME har absolutt ingenting med dét å gjøre!!)

Jeg venter nr 2 om 1mnd. Jeg ble veldig hormonell sist av ammingen, og guttungen reagerte på alt mellom himmel og jord jeg spiste. I tillegg sliter jeg fælt med nattesøvnen, og eneste hjelpen er å av og til ta en sovetablett og få sovet skikkelig ut. Dersom noen av nevnte problem melder seg så slutter jeg å amme! Men det er jo veldig veldig kos, og veldig enkelt dersom man får det til, så jeg må jo gi det et reellt forsøk først... ;)

Skrevet

5 mnd er jo kjempebra!

(gav opp selv etter hhv 8 uker og 4 dager, så mine forsøk er av det riktig korte slaget)

Jeg synes du har gjort en bra innsats jeg.

Men jeg kjenner veldig godt den fæle følelsen du sitter med. Dersom den blir hengende i lenge anbefaler jeg deg å ta kontakt med helsestasjonen og høre om de har en psykolog knyttet til seg. Jeg hadde i hvertfall stor nytte av det da den dårlige samvittigheten min holdt på å spise meg opp...

Skrevet

Tusen takk for all støtten og oppmuntringa.

Det gjør virkelig en forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...