eplejente Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg ble kjent med en småbarnsmor som hadde tatt "alfalfa-kapsler" i slutten av graviditeten og de første månendene etter fødselen. Hun sa at det var en "vidundermedisin" med tanke på at vannet lett forsvant ut av kroppen. Hun tok 3 kapsler daglig, men man kan visstnok ta opptil 12 om dagen. Hun sa også at hun merket forskjell dersom det var noen dager hun ikke tok de. Jeg har ikke prøvd dette ut selv siden jeg har vært så heldig å ikke ha plager med hensyn til væskeoppsamling i kroppen, men ville gjerne tipse dere. Det er et helt naturlig produkt som gjerne fåes kjøpt i helsekostforretninger, enten i kapselform eller tablettform.
2flottebarn;) Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Man skal visst være forsiktig med å bruke preparater som er vanndrivende da de er redd at de også driver fostervann!
Vestlandsspire Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Går det an å drive fostervann altså?
2flottebarn;) Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Det var legen min som sa det til meg (ikke sikkert at han brukte akkurat de ordene). Men de anbefaler i hvertfall ikke å gå på noe vanndrivende når man er gravid.
Månefeen ♥ Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Dette høres bra ut, men kanskje vente til ungen er ute? Bare tenker at det må være en grunn til at legene ikke skriver ut noe eller anbefaler å gå på noe vanndrivende mens man er gravid.
2flottebarn;) Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Sikkert fint å bruke etter fødsel, men står om alfalfa-kapsler at de er vanndrivende (blant alle andre ting de skal hjelpe mot). Så jeg ville i hvertfall ventet til etter fødsel.
eplejente Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2009 Ja, det kan dere vel ha rett i. Har jo ikke spurt noen lege angående dette, men ville nok har forhørt meg før man prøver noe nytt. Det er jo mange som sliter med mye vann i kroppen også lenge etter fødselen, og da kan det kanskje være et alternativ. Men det driver ikke ut morsmelka da? Man bør nok forhøre seg uansett med fagkyndig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå