Gå til innhold

Fra hvilken uke kan man ta utvendig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kvalm og dårlig og alt er egentlig bare dritt akkurat nå, har mye vondt og ubehag og har lyst til å ta en tidlig ultralyd. Men når jeg er så kvalm og uvel orker jeg ikke tanken på at NOE skal opp der nede. Når begynner de med utvendig ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs vel hva de skal sjekke, og hvor du tar d hen, men j fikk utvendig i uke 12. har hørt om fler som har tatt ul i uke 12, men de har fått innvendig. kommer vel ann på hvor godt polstret man er rundt magen fra før oxo! kan hende de kan prøve på utsiden først, og hvis ikke bidene blir klare nok, tar de innvendig..

Skrevet

Jeg fikk utvendig ul 12 uker på vei....

Skrevet

Kommer litt ann på hva du skal sjekke, for jo kortere du er på vei jo mer "grumsete" blir blidet ved utvendig ul.

Jeg hadde en ul i uke 8+6 for terminbestemmelse og da tok gyenkologen bare utvendig. Han så nok til å måle størrelsen på barnet, se hjertet slå og det gule legemet, alt i orden med andre ord.

Har også hatt ul i uke 13, men da var det for å sjekke hjertet, mage, blære, nyrer og evt tegn på dows, da ville legen ha så klare bilder som mulig og valgte innvendig.

Skrevet

tok utvendig i uke 13 denne gangen og så alt man trengte se. forrige gang måtte jeg ta innvendig i uke 14 , det var ett annet sted og han ville ikke ta utvendig før uke 16 eller noe sånn. Litt forskjellig praksis med andre ord.

Skrevet

Jeg skulle på tidlig UL når jeg var 9+5, og var sikker på at den ble innvendig. Men neida, legen tok den utvendig og så alt han trengte mer enn bra nok :o)

Ring og hør hva som er praksis der du tenker å ta UL.

Lykke til uansett, og håper formen din snart bedrer seg!

Skrevet

Hei.jeg var på ul. 11+3, da var det utvendig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...