Gå til innhold

Dere som har født naturlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten å settes i gang eller noe, har det startet plutselig, eller har dere fått "tegn" på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Begge deler. Første gang gikk den berømte slimproppen en stund før, andre og tredje gang har det vært mer "Åj vi må reise! NÅ!!!"...

Skrevet

vannet har gått, ingen spesielle tegn egentlig. Eneste på den siste følte jeg på meg at det snart kom til å skje noe. husker ikke helt hvordan nå ;p

Skrevet

Ingen andre tegn an at vannet gikk. Så enda noen timer senere begynte riene å komme.

Skrevet

det starta med en blødning kl 2 på natta, oppdaga det på en av mine mange nattlige tisseturer!

riene tok seg opp utover natta og fortsatte utover dagen, og kl halv tolv den kvelden, var sara ute.

ingen andre tegn enn den blødningen.

Skrevet

det startet plutselig. Fikk veldig vondt i megen, reiste til sykehuset og 4t, senere var vesla født, Ingen forvarsel, var på shopping og ute og gikk tur en liten stund før

Skrevet

Hadde et døgn med maserier/sterke kynnere, men utover det ingenting. Slimpropp kom etter et par timer på sykehuset, vannet gikk en halv time før fødselen var over. Magen sank ikkje før fødsel, hodet festa seg ikkje. Egentlig ingen tegn på fødsel før den var i gang...

Men var ikkje bekymra for å gå på overtid, for følte på meg at han kom til termin. Og det stemte, dagen etter termin blei han født :)

Skrevet

Nr1: blødning i elleve tiden på formiddagen, mensmurringer og smårier i 18 tiden. Jevne rier og på tide å dra på sykehuset rundt midnatt. Det ble da konstatert 3 cm åpning, og fødselen var "offisielt" i gang. Klokken ti over åtte var snuppa ute.

Nr2: Plaget med falske rier - som plutselig etter en tur i høyet (hehe) utviklet seg til ordentlige rier. 3 timer og 3 kvarter etterpå var snuppa nr 2 ute. Jeg var plaget med falske rier i over en uke før jeg fødte. Slitsomt men ikke fullt så smertefullt som vanlige rier. Vanlige rier - for min del - virket mer sterke, og varte lenger. Og så kom de selvsagt med veldig jevne mellomrom. Hadde 5 cm åpning når jeg kom på sykehuset.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Fødselen startet av seg selv en uke før termin. Hadde jo kjent at det nærmet seg de siste dagene - mer kynnere, mer nedpress og ryddetrang, hehe. Dagen før (det startet på natta) var jeg superdeppa og trodde jeg aldri skulle føde...

Hadde sex rundt midnatt, klokka 03 fikk jeg en vond kynner, og så kom det flere med 5-10 min mellomrom. Begynte å ta tiden på dem og de ble regelmessige. Så var jeg igang=)

Skrevet

Nr.1.

Vannet gikk

Nr 2.

Startet med svake rier,som etterhvert ble regelmessige.

Var i grunn ikke så veldig vondt da vi reiste på sykehuset men hadde 5.min.mellom hver.

Nr 3.

Ble jeg satt i gang,men slimproppen gikk dagen før.

Skrevet

Ikke noe varsel. Plutselig startet fødselen da jeg var 33+0 på vei..

Skrevet

Slimproppen gikk dagen før fødselen startet :)

Skrevet

Helt ærlig så har jeg ikke væst sikker på at det har vært fødsel før det har kommet skikkelig i gang med rier. Født 3 og 2 starta neturlig av seg selv, uten vannavgang vel og merke, de har måttet ta vannet alle tre gangene her.

Skrevet

Er vel egentlig bare med nr 2 det har startet HELT av seg selv uten at noe lege har "strippet" meg e.l.

kl 21 gikk slimproppen.

Kl 22 fikk jeg regelmessige rier. (jeg trodde det var kynnere)

Kl 23 var det 2-3 min mellom "kynnerne", tenkte da at kanskje det burde bli sjekket.

Kl 24 gikk vannet, var da kommet på føden.

01.27 var mini født :))

Skrevet

det startet med murringer, og deretter svake rier hos meg. fortsatte med relativt sterke regelmessige rier med 510 min mellomrom, de varte ca 16 timer før jeg var i aktiv fødsel...vannet gikk ikke før under fødselen.

Skrevet

Vel, to dager før fødsel gikk slimproppen, dagen før hadde jeg maserier/vonde kynnere som var regelmessig i perioder, for så å dabbe av igjen. Utpå kvelden tok de seg opp igjen, og jeg skjønte at de ikke kom til å gi seg før ungen var ute. Men jeg var ikke helt sikker på at fødselen virkelig VAR i gang før vannet gikk klokka 5 på morran. Dro på sykehuset klokka 7, jenta var ute klokka 11:06.

Skrevet

Ikkje noko før eg våkna med murringar som utvikla seg til rier. Våkne kl 06, kjørte til sjukehuset kl 8.30. Kl 9.30 hadde eg 3cm opning og regelmessige rier, kl 11.15 var jenta ute :o)

Skrevet

Då eg var 32 veker på veg starta fødselen uten forvarsel. Eg visste at eg var moden, hadde hatt gu eit par dager før og legen kjente det, så då eg kjente svake menssmerter gjekk eg til fødeavdelinga. Fødselen vart stoppa.

Då eg var 36 veker på veg så hovna føttene mine plutselig opp midt på dagen. Det skjedde så brått at eg kunne både kjenne og sjå det. På kvelden hadde eg verk i heile kroppen, og klokka tre på natta gjekk vatnet og riene var regelmessige.

Eg fødte ikkje naturlig, men den starta i det minste naturlig ;-)

Skrevet

Med nr.1 slimproppen gikk kvelden før.

Med nr.2 fikk pluteslig sinnsykt vondt i korsryggen

Med nr.3 slimproppen gikk, dro til sykehuset med engang og da hadde jeg 8cm...uten at jeg skjønte en noe, hadde nesten ikke vondt.

Skrevet

Ingen tegn - startet rett på.

Første gangen fødte jeg 6 timer etter, andre gangen fødte jeg 2 timer etter.

Skrevet

2 uker før termin ble jeg rammet av en intens trang til å vaske og sortere babyklær, hadde svake mensmurringer i 2 dager, fikk så rier midt på natta og tolv timer seinere var jeg mamma :)

Skrevet

Hoss meg begynte det med mens lignende smerter. som gikk over til rier etter hvert.. fikk bloding slim. osv..

Men endte opp med ks. pga tregframmgang eller noe slikt..

Skrevet

Ingen tegn.

Startet med rier med 10 min mellomrom, under 6 timer senere var jentungen født.

Skrevet

Født en gang, det startet med rier- vannet gikk ikke før vi var ankommet sykehuset med 5 cm åpning. Ble etter det vi selv tror startet med sex kvelden før.

Skrevet

Hadde litt småvondt imagen da jeg våknet om morgenen.Da jeg sto opp gikk vannet så det sang!!!

Hadde egentlig ingen forvarsel .Alt var som normalt kvelden før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...