Gå til innhold

Jeg drømmer om, savner og lengter etter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brie

Blåmuggoster og andre mykoster.

Spekemat

Bløtkokte egg

Røklaks

jeg gleder meg til lilletut er ute så jeg kan kose meg med alt jeg unngår nå i sv.

jeg gleder meg til sommer og sol

jordbær og grilling og vannmelon.

de jorbærene og melonene i buikken nå er ikke så gode som de vi får om sommeren.

andre som lengter etter det man ikke kan spise eller som er vankelig å få tak i nå. jeg er helt syk av lengsel om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grilling og lange, varme sommerdager..

Saftige vannmeloner..

Lete fram småsko og lette klær..

Kald hvitvin og cider..

Ikke sååååå lenge igjen til det blir sommer.. og en mage uten baby i!

Skrevet

Kan vi ikke spise bløtkokte egg?? Da har jeg gått glipp av noe:P

Skrevet

Det har jeg også gått glipp av! :)

Gleder meg til hvitvin i solnedgangen på terrassen i lette sommerklær i fine farger:)

Skrevet

Det har bare skjedd en enkelt gang at jeg har hatt skikkelig sug på noe jeg ikke kan drikke.

Fikk dødens lyst på et glass rødvin eller en baileys og kaffe her om dagen.. Sist var jeg BARE opptatt av alt jeg ikke kunne spise og drikke, men nå har jeg ikke savnet noe (joda røyken, men DET teller ikke siden det er en avhengighet)

Nå er det bare noen få uker til jeg kan smake på det jeg vil igjen :)

Skrevet

Jeg har ikke hørt at man ikke skal spise bløtkokte egg... har du noen kilde på det?

Skrevet

Jeg gler eg til hvitvin i sommer. Bløtkokte egg kan en spise i Norge og sverige, og røkelaks om den kommer fra en nyåpen pakke i følge matportalen.no

Skrevet

Det eneste jeg finner på egg er at du ikke skal spise måseegg

Skrevet

En forklaring kan være at om en bor i flere andre europeiske land så er sjansene for salmonella i bløtkokte egg såpass stor at en anbefaler gravide å unngå det. Salmonella er jo nødvendigvis ikke farlig, men kan være der.

I Norge og Sverige, i alle fall, blir egga regnet som salmonella fri og gravide og andre utsatte grupper kan spise rå og bløtkokte egg.

Skrevet

Jeg spiser alt som drømmer om har skrevet opp. Min jordmor og lege sier at det går helt fint ann å spise, så lenge det er nytt og har god holdbarhet.

Det har jeg gjort i forgje svangerskap også, og alt er bare bra med oss alle :)

Skrevet

Jeg drømmer om en fin vår med fin gravidmage i søte sommerkjoler jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...