Elskeråværemamma Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Liker selv så godt å jogge, men er litt redd også for å trene for hardt når jeg er gravid.... Hva gjør dere??
LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jogge i rolig tempo fungerer bra for meg, men også å gå raskt gjerne litt oppover eller i skogsterreng er god trening for min del. I tilegg går jeg mange og lange turer med barnevogn og det er også god trening som jeg mener er rimelig ufarlig. Svømming er også veldig bra trening. En god regel er å kjenne etter i kroppen. Så lenge det føles behagelig så er det meste av trening god trening.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har en trimsykkel stående foran tv'en. Har den mest for å bevege meg en halvtime hver dag. Ingen mål om å sykle 1 mil e.l.
Babydarling,og-Noah2010 Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Hei,jeg jogger i rolig tempo ca 3 g pr uke+ litt elipsemaskin og kjører styrketrening ved siden av.Har lettet litt på vektene og lagt fokuset på rygg og mage trening.Håper jeg kan fortsett ut så langt som mulig,er 7uker i morgen.
Bare blåbær Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Jeg går turer i hurtig tempo. minimum 40 min. Varierer med å gå turer der det er lange oppoverbakker eller litt lettere turer med lite bakker. Ser litt ann dagsformen min. Synes det viktigste er at jeg går tur, slik at det ikke bare blir sofakvelder. Bruker pulsklokke, som får opp inspirasjonen min litt:)
☆chiquita☆ Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Yoga og gåturer. Ble litt lite i de ukene jeg var veldig kvalm, men nå blir prøver jeg å trene 2-3ganger i uka:)
Oktober_baby Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Jeg trente på helsestdio da jeg fant ut at jeg var gravid. Løp på tredemølle, løftet vekter (ikke så veldig tungt) og trente magen. Fikk besjed av treningsveilederen min at jeg IKKE måtte gjøre noen mageøvelser, heller ikke løpe på tredemølle, fikk heller ikke bruke håndvekter på over 1 kg. Vet ikke om det stemmer, men sluttet i allefall med det. siden de var trenigsveiledere, men leser overalt at alle andre trener hardere. Nå går jeg på tredemølle i stedet, men skulle ønske jeg kunne gjøre mageøvelser. Noen som tar sit ups?
*1+1=2 små* Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 jeg svømmer 2-3 ganger i uka, svømmer ca 1 km og bruker i snitt 30min. gjerne bare 20 men da får jeg opp pulsen for å si det sånn:) Det er den eneste treningsformen som ikke gjør vondt i bekkenet! Også trener jeg litt pilates noen ganger, det er veldig greit:)(hjemme forran tvn)
Akasha79r Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har gått på magedans kurs i 2 år og skal forsette med det. vi jobber veldig mye med muskulaturen rundt bekken så det er godt trening for fødselen )
Babydarling,og-Noah2010 Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Til Oktober-baby. Jeg har lest at man kan trene de rette magemusklene (sit ups) frem til du er over i 2.trimester.Så kan du bytte til øvelser som er statiske som planken f.eks.Det er viktig å trene både de indre og de skrå magemusklene samt bekkenbunn for ett lettere svangerskap og fødsel. Tror kanskje treningsveilederen din var litt ekstra forsiktig.Jeg er instruktør på en time som heter Body pume(styrketime) og jeg kjører alle øvelsene ink mage med vekter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå