Thea841 Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 å spise importert utenlandsk is som selges i butikken. F.eks ben & jerrys eller hagen daz?
erteposen + 4 Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Det er jo store firma som leverer til hele verden, og jeg vil tro at den er minst like trygg som norsk is.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har spist maaaasse av ben and jerrys isen. Den er så god! Men får man kjøpt den bare på 7/11 egentlig? har ikke sett det merket noen andre steder...
sweet dreaming Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 ville vært forsiktig hvis den ikke er laget av pasteurisert melk/fløte. Listeria bakterier dør ikke selv om de fryses. At den importeres til Norge betyr ikke at den er trygg, det er masse import ost som ikke er pasteurisert.
erteposen + 4 Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 De to produsentene bruker pasturisert melk. Faren for ikke pasturisert melk kommer stort sett fra småskalaprodusenter og delikatesseprodukt.
sweet dreaming Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Så bra, da kan jeg spise den boksen jeg har i fryseren med god samvittighet. Ville uansett vært forsiktig med noe iskrem, ser at italiensk importis ikke alltid er merket og jeg har blitt grisedårlig i magen en gang selv av slik is. Ikke mens jeg var gravid, og det var ikke listeria heller, men generellt dårlig hygiene og at isen står varmt og blir frosset igjen gir god grobunn for ekle bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå