Gå til innhold

Noen som har erfaringer fra B3, Fredrikstad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...må dit denne gangen, men har hørt litt negativt om avd i forhold til B2...så er litt skeptisk nå da vet dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte på B3 forrige gang, og jeg har bare posetive erfaringer derfra. Nå har jeg ikke noe å sammenligne med heller da, men....

Vet ikke hva negativt du har hørt om B3 jeg, men som sagt så var jeg kjempefornøyd med "oppholdet" mitt der, skal føde der igjen om ca 6 uker og har ingen betenkligheter med det. ;)

Skrevet

hvis jeg husker riktig og B3 er spesialenheten, så har jeg født der;-)

jeg var veldig fornøyd med alt på avd der...hyggelig personale også;-)

ville gjerne født der igjen, men må til a-hus denne gangen fordi jeg trenger medisinsk behandling der i tillegg, og da er det best å samkjøre dette med fødeavd...

Skrevet

Ok, godt å høre at noen har gode erfaringer derfra og! De to jeg snakka med hadde hatt den samme jordmora, og ho var visst heller lite hyggelig. Vet jo navnet hennes, og lurer på om jeg kan si fra at jeg ikke vil ha ho... Er vel kanskje litt ufint vel, dømmer ho jo litt på forhånd da.

Skrevet

Det er jo viktig at du kommer godt overens med jordmora da, uansett hvem det er. Så det er lov å be om å få en annen jm hvis du ikke føler deg trygg/komfortabel med henne da.

Skrevet

var på B3 jeg også, pga den undersøkelsen de gjør(hadde ikke komplisert svangerskap eller noe som skulle tilsi spesialavdelingen).

Var KJEMPE fornøyd, hadde verdens beste jordmor som også er privat jordmor her i Halden hvor jeg bor. Håper jeg møter på henne igjen neste gang!

Fødte i vann og fikk fantastisk behandling:)

Eneste som er, er jo at jeg som hadde vanlig fødsel og alt var bra med oss begge fikk noe mindre oppmerksomhet etter fødsel. Gikk fint altså, valgte å dra hjem dagen etter fødsel fordi jeg kjedet meg på sykehuset:P:P

Skrevet

Høres jo helt greit ut med B3 da...

Takk for deres erfaringer!!

Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg fødte på B3 og er kjempefornøyd. Ble liggende i 6 døgn og er strålende fornøyd med oppholdet.

På grunn av komplikasjoner ved fødselen skal jeg føde der neste gang også, og er glad jeg kommer tilbake til avdelingen.

Kunne ikke hatt en bedre jordmor.

Skrevet

Jeg fødte også på B3, og må føde der denne gangen også.

Jeg fikk først tildelt en heks av en jordmor, men fikk byttet, og da fikk jeg veldig god behandling og hun jordmoren klarte å snu fødselen min til en positiv opplevelse tross smerter og haste-ks.

Derimot barsel tiden var ikke like alrigth. Jeg fikk overhode ikke noe hjelp til noe som helst, jeg måtte lære meg ammingen selv, og ta alt av stell på egenhånd med mye luftsmerter etter ks og en skrekkelig lav blodprosent, da jeg mistet mye blod under operasjonen.

Turte ikke bære min egen baby de første dagene pga jeg holdt på å svime av hver gang jeg reiste meg opp.

Spurte om de kunne avlaste meg litt på kvelden 2 ddg etter fødsel fordi hun gråt mye og jeg var utslitt, men da fikk jeg til svar at det måtte jeg fikse selv, de hadde ikke tid til sånt.

Dagen etter ba jeg om å få reise hjem, men da fikk jeg kjapt til svar at hvordan skulle jeg klare det, som ikke engang orket å høre ungen min gråte... :( Det var vonde ord å høre for en ung, redd og sårbar førstegangsmamma.

Men nå er jeg noen år eldre, har litt mer erfaring, og gruer meg ikke til å føde der på nytt. Men jeg vet om en jordmor som jobber der nå, som jeg ikke ønsker kontakt med overhode, og jeg kommer til å gi beskjed om at hun skal holdes langt unna meg når jeg kommer inn.

Til HI: B3 er en veldig fin avdeling, men maaange flinke og flotte jordmødre og barnepleiere. Desverre finnes det folk der som aldri burde jobbet med mennesker, men husk at du kan kreve ny jordmor om det ikke funker med den du får. Det er din kropp, og din fødsel, så stå på kravene dine og ønskene dine, så langt det er medisinsk forsvarlig :)

Skrevet

Jeg tror det er veldig viktig å ha åpent sinn når man kommer til en avdeling. Selvom noen har positive erfaringer kan en selv oppleve negative og omvendt. Det går jo an å forhøre seg litt rundt, men samtidig heller være innstilt på at dette skal gå bra.

Når det er snakk om kjemi med JM er jo alle mennesker forskjellig. Jeg kan f.eks ha møtt ei JM som jeg synes er kjempe koselig, men som en annen synes at JM er ei heks, og omvendt.

Så det beste er nok å ha et åpent sinn og tenke positivt, så blir de fleste fornøyde.

Skrevet

Jeg fødte også på B3 med førstemann... Og jeg har bare positivt å si ;)

Hadde sv.skapsforgiftning, og ble liggende der et par netter før jeg ble satt igang, og de som jobbet der var helt utrolige...

Håper nesten jeg kommer dit denne gangen også :)

Skrevet

Jeg har også født på B3, og må føde der nå også.. Og har bare positivt å si om avd. Var også innlagt der i svangerskapet pga begynnende svangerskapsforgiftning og da fikk samboeren min og jeg eget rom så sant det lot seg gjør :) Jeg måtte ta akutt ks, og fikk være der ekstra dager hvis jeg ønsket det. Har også hørt om den jm du snakker om, men den jm jeg fikk var kjempe flink...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...