Gå til innhold

Omgangssyke - skadelig for barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 31 uker på vei og fikk sannsynligvis omgangssyke i går kveld, så jeg har spydd i hele natt!! Ikke moro:(

Noen som vet om barnet kan ta skade av sånne kraftige "spyrunder"? Kjenner jo at vesla rører på seg så det har vel godt bra - virker bare litt skummelt - nesten som at man brekke ut ungen når man holder på som værst! Er bedre nå men har jo ikke spist rare greiene - foreløpig holder kroppen på cola hvertfall så litt veske får man jo i seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt oppkastsyken to ganger på 14dager (!) vi nå! så håper ikke det er skadelig! babyen er iallefall like aktiv som før jeg ble syk (er i uke 32).

Men leste en artikkel om virus,og det er lite forska på innvirkningen mors virus har på fosteret..så var lurt å unngå smitte så langt som råd var..

Skrevet

Hadde omgangssyke i uke 34 (el. deromkring) - med feber- og fikk ikke i meg hverken mat eller drikke uten å kaste det opp igjen kort tid etter. Jordmor sa ungen tok det den trengte av næring, så lenge det ikke varte i ukesvis. Du har det altså mye værre enn den lille!

Kan forresten anbefale å spise saft-is, det smelter såpass sakte at kroppen ikke skjønner at den må kaste det opp igjen, også er det jo veldig godt!

God bedring!

Skrevet

Takk for svar jenter! Er frisk og rask igjen nå og kjenner masse spark fra den lille. Har forøvrig også hørt at den lille tar den næringen den skal ha selv om mor føler seg helt elendig - heldigvis!

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...