Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sitter fortsatt på rumpa og har egentlig ikke noe tro på at hun skal snu seg. Ønsker å føde vaginalt hvis det er mulig(ikke tatt CT enda). er det noen som har erfaring med setefødsel på Gjøvik?? Er de flinke til dette der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen erfaring med dette jeg.. men du er første som jeg leser som skal føde på gjøvik.. :P skal oxo det, og lurte på tid du har termin...

Skrevet

Har fortsatt ikke hørt en fødselslege som selv ville født vaginalt, eller anbefalt sin kone å gjøre det ved seteleie. Det er vel en grunn til det... Skal selv føde på gjøvik nå i mars, har gode erfaringer fra tidligere fødseler der, men vet ikke hvordan erfaringene med setefødslene der er. Når har du termin forresten??

Skrevet

student06

Du sa du hadde erfaring med gjøvik og fødseler... åssen synes du jordmødrene er der? og Når har du termin?

Skrevet

jeg skal også føde på Gjøvik:) :)

Så- spm ditt.. Vel, jeg hadde ikke født vaginalt ved seteleie.. Legen min sa at Norge er en av de siste landene som fortsatt anbefaler det. Legen min er dansk da, han sa; setefødsel er ganske enkelt groteskt.. Babyen min har nemlig ligget i seteleie fram til nylig, I dag fikk jeg beskjed om at hodet var festet- så jeg har tenkt gjennom situasjonen. Jeg hadde valgt planlagt keisersnitt. Sjansen for akutt keisersnitt er stor, og jeg har hatt et slikt- og det var ingen god opplevelse i det hele tatt.....

Men det er klart, dette er det jo du som bestemmer:-) Bare sier hva jeg tenker:)

Skrevet

Jeg har født fire ganger på Gjøvik sykehus, har termin med femte mann om ca fire uker.

Har veldig god erfaring med å føde på Gjøvik, men det skal sies at jeg har hatt helt ukompliserte fødsler hver gang, så jeg har ingen erfaring med hvordan litt mere evt kompliserte fødsler blir ivarettat der!

Har uten unntak møtt positive og dyktige jordmødre som har tatt meg på alvor og lyttet til mine ønsker! Håper alt går like greit denne gangen.

Ønsker alle lykke til, kanskje møtes vi på sykehuset??

Skrevet

Har du gode bekkenmål og normalt stort barn og er innstilt på å føde selv - gjør det!!! Ingenting skummelt ved det!

Fødte selv for 6 uker siden, babyen veide 3760 og jeg hadde bekkenmål som var bare 1 cm større enn anbefalt minimum.

Det viktigste med setefødsler er at man har gode rier og disse skaper man best selv. Jeg takket pent "nei" til epidural også, da denne er kjent for å svekke riene. Ville ikke ødelegge for meg selv.

Jeg var førstegangsfødende, fødselen tok 20 timer fra første ri og kun 6 timer aktiv fødsel. Revnet ingenting, ikke hadde jeg behov for tang og babyen fikk 9 i Apgar som er kjempebra.

Dersom alt ligger til rette for vaginal fødsel og det føles riktig for deg å føde, GÅ FOR DET! Stol på kroppen din :))

Skrevet

Jeg har termin 26 mars. Når har du "lillemeg"? Ikke hørt om mange andre inne her jeg heller..

har lest litt inne her om erfaringer andre har hatt og snakket litt med jordmor om dette.. Mange som sier de ikke hadde ville født vaginalt hvis setefødsel, men også mange som har positive opplevelser med det. Kjenner jeg har "lyst" til å føde vaginalt hvis det er mulig(angrer meg sikkert når jeg har rier men..) En kommer seg jo raskere enn ved keisersnitt da og akkurat nå føles det riktig for meg å gjøre det.. men blir veldig usikker og forvirret når jeg leser om andre og derfor jeg lurte på om noen som har noe konkret erfaring fra Gjøvik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...