Gå til innhold

Late naboer....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene har irritert meg i hele vinter. Vi har felles vei ned fra gaten. Ikke en gang har de vært ute og måkt. Dette er vår første vinter i huset, og samboeren min har måkt i timesvis av gangen ved hvert snøfall. Ikke EN gang har naboen gått ut. Ikke et takk. engang Vi foreslo å spleise på snøfreser. Tja... naboen var visst ikke helt sikker, vi kunne jo se det ann om naboen på andre siden av gaten kanskje kom med snøfreseren sin og freste for oss dersom det kom et nytt stort snøfall. Ikke ville de bruke så mye penger på det... HALLO! De har begge høyt betalt jobber, men kanskje ikke så viktig når de bare kan vente på at vi måker.

Når samboeren har vært borte og jeg må ut og hente ibarnehagen, har jeg måttet gå ut og måke høye brøytekanter, på tross av at jeg er høygravid. Var et stort snøfall her forrige lørdag, tror dere de har gravd frem søplekassene sine?? Nei, de har lagt posene på toppen av søplekassen. Da spøla ble hentet, måtte søpletømmerne hakke løs søplekassene, og da raste alle snøen ned, sånn at de ikke fikk satt dem inn igjen. Jeg kommer ikke forbi med bilen min, så har tidligere ryddet unna snøen for dem, slik at jeg har fått vekk søplekassa fra veien. I går var jeg sint... grr...humf..... trillet søplekassene inn på parkeringen dems... da jeg kom hjem, hadde de måkt?? Nei, de hadde prøvd å stable søplekassene oppå snøhaugen... er det mulig hvor lat det går ann å bli??? hva med å ta hensyn, når man tross alt deler vei med andre?? synes det rett og slett er frekt jeg! skjønner ikke hva folk tenker med, når en høygravid nabo må måke for å komme seg forbi deres søppel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er desverre ikke alene.. Et vennepar av oss klagde over akkurat det samme for noen uker siden. De deler vei med 4 andre og bor nest ytterst. Og måker hele plassen foran sitt eget hus og ut til veien, mens naboene bak ikke gidder å måke i det hele tatt, og bare går opp en liten sti inn til sitt eget hus. Ikke vil de bli med på å spleise på snøfreser heller. De har jo ikke bruk for det.!

Dere må nok bare prøve å få til en ordning med naboen, med klar beskjed om at de må måke sin del av lasset. Da går det nok ikke lang tid før de vil være med på en liten freser, tenker jeg.

Men føler virkelig med deg! Lykke til.

Skrevet

Bare si til naboene dine at dere måker partallsuker og de tar oddetallsukene. Enkel og grei måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...