lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 dette sier min mor, og dette er jo vel og bra det, hadde det ikke vært for hvordan han bruker sin inteligens... Han har nå fyllt opp sitt mobil kort med 3999,- fra mitt visa kort.Dette er penger som for meg er tapt, jeg har ingen mulighet å få de tilbake. Han har da "lånt" mitt visa kort ,og ved hjelp av det fylt opp på mobil handel. Jeg har nå tatt 2000,- kr tilbake fra hans sparekonto og overført til meg. Blir gal av han ,men jeg får håpe han blir noe stort engang, hans inteligens kan tyde på det.
metaMORfose Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Oopps, det var jammen meg kreativt. Oppvakt, ja vel, men som du sier, det er kanskje greit å bruke den litt annerledes. Må le litt også, selv om jeg forstår at du er frustrert. Kanskje lurt å avskaffe mobilhandel på telefonen hans? Nå har han i alle fall ingen unnskylding for å ikke ringe hjem.. ))) Nesten litt tragikomisk dette!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2009 Går ikke ann å avskaffe mobilhandel, men jeg fikk slettet passordet hans slik at han må registrere seg på nytt om han skal gjøre det flere ganger. Gjelder å passe på visa kortet sitt sjønner jeg... Ja, er tragikomisk, mamma lo også. Vi har fri familie, så det koster han ingenting å ringe hjem uansett.
blond Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Jeg tror du kan slette kjøp siden han er mindreårig. Har du hørt med forbrukerombudet? På hvilken måte får det konsekvenser for han annet enn at du har tatt 2000,- fra han?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Uffda, ja dette var en kjip situasjon du :S Men, synes du skal kontakte mobil handel jeg, for det kan ikke være meningen at barn skal kunne handle der. Kanskje de kan vise litt forståelse og omgjøre kjøpet? Selv om det selvfølgelig er ditt ansvar å sørge for at barnet ikke har tilgang til ditt Visa-kort. Men i forhold til det, så lurer jeg jo på noe annet, har dere ikke noen "sikker" bruk av kortet, jeg mener for at jeg skal få belastet mitt visakort via nett f.eks. så må jeg ha sikkerhetskode og personlig passord. Skal jo litt til for at et barn finner ut av alle de greiene da...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2009 Skulle jo tro at han trengte sikkerhetskode og passord, men tydligvis ikke på mobilhandel, trenger bare person nummer og kort nummer, og det står jo på kortet. Har snakket med telenor, og det var absolut ingenting de kunne gjøre. Om gutten hadde fortalt meg det tidligere kunne jeg kanskje stoppet det, for i går var det bare registrert som visa i nettbanken, og da kunne muligens de i banken ha fjernet det. Men i dag var det registrert, var først da jeg fant ut hva det var. De sa det var ingenting de kunne gjøre, og det er jo mitt ansvar å passe på visa kortet mitt. De sa også at om det ikke hadde vært overført direkte til hans mobil kunne de ha gjort noe med det, men det var det jo altså. Aner ikke hva jeg kan gi han av konsekvenser, er jo ikke noen ide' å ta fra han mobilen, det går jo bare utover meg, det er binding på telefonen, og jeg må uansett punge ut med 200 kr pr mnd til det, pluss disse pengene som nå altså står på telefonen hans som jo da blir tapt om jeg sier opp. Jeg akter selv å bruke hans telefon å ringe med en periode i stedet for min egen, for at han da skal ha mindre penger å ringe for. Er jo egentlig ikke noe god ide' dette siden hans telefon er dyrere å ringe ut med enn min telefon er. Noen forslag til konsekvens?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2009 Nei, har ikke hørt med forbrukerombudet, men jeg tror ikke det har noen hensikt. Telenor mannen jeg snakket med sa at det eneste jeg evt kunne gjøre var å anmelde, men dette synes jo ikke jeg er noen god løsning siden det da til syvende og sist slår tilbake på meg, jeg har jo tilgang på kontoen hans, og har allerede tatt 2000;- av de 2999,- han har tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå