Kristin! Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 I dåpen bør det være staselige kaker. Kransekake og marsipankake er et "must" uansett om man liker disse kakene eller ikke ;-) Kransekake pleier mamma lage til meg, men en får kjøpt nydelige og gode kransekake i butikkene også(meny tror jeg), men lurt å kanskje bestille hos de først. bakerier selger vel også.. Marsipankake er jo egentlig bare en bløtekake med marsipanlokk. Får kjøpt ferdig marsipanlokk tror jeg, ellers så kjøp marsipan og kjevle og legg den forsiktig oevr-krever litt nøyaktighetsarbeid viss en skal få den fin. Google hvordan en gjør det, ligger masse tips og råd på nettet. Ellers sjokoladekake til unger(mange voksne liker det jo også) helst rund, men er dere maaange er det ok med langpanne. Verdens beste er ofte brukt. Ostekake Hjemmelaget iskake Tja dette var noe.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Marsipankake med bilde Mandelkake med sjokolademousse Devils foodcake (mørk sjokoladekake med ostekrem) Ostekake Verdens beste Det var det vi hadde, og vi hadde MYE igjen... var 17 stk
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Marsipankake med bilde av dåpsbarnet, Suksessterte (nøttekake med eggekrem) Sjokoladekake, Iskake og lefser hadde vi. Var 12 gjester...
mamarama og lille banan Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 vi skal ha navnefest i morgen, og det blir disse kakene: hjemmelaget lukket valnøtt verdens beste glutenfri suksessterte sjokoladekake glutenfri sjokoladerullekake vi blir 23 voksne og fire små barn.
2 gutter og 1 jente Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 jeg hadde marsipankake, gulrotkake, sjokoladekake, ostekake, kransekake og suksessterte. veldig gode og varierte kaker syns jeg. blir nok det samme i nestemanns navnefest.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Vi hadde: Marsipankake Kransekake Gulrotkake Brownies Charlotte russe (fromasj og rullekake) Vi var 16 stk og det var mer enn nok kake. Den eneste kaken som ble spist helt opp var gulrotkaken.
camilla^ Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Lagkake (eneste kaken som MÅ være i alle selskap i min familie, prøvd å unnlate engag men da kom det protester siden det bare er meg som baker den i familien. ) Bløtekake Sjokoladekake Krumkaker, med krem, syltetøy og multer. Vannbakkels (pga en oldemor som har diabetes) Ostekake Ble kaker igjen, men ikke veldig mye. Ostekaken ble såvidt rørt, kun farmor om likte og hun hadde fått en venine til å bake. (men hun spiste den opp etterpå tror jeg.)
celodi Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2009 Takk for tips=) Har jo hadd 2 dåper før,men alltid kjekt med nye ideer.
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Hmmm er det bare meg som ikke syntes noe om bilder på marsipankaken? syntes det er guffent å skjære i et bilde jeg da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå