Gå til innhold

Hvilke kaker hadde dere i dåpen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dåpen bør det være staselige kaker.

Kransekake og marsipankake er et "must" uansett om man liker disse kakene eller ikke ;-)

Kransekake pleier mamma lage til meg, men en får kjøpt nydelige og gode kransekake i butikkene også(meny tror jeg), men lurt å kanskje bestille hos de først. bakerier selger vel også..

Marsipankake er jo egentlig bare en bløtekake med marsipanlokk. Får kjøpt ferdig marsipanlokk tror jeg, ellers så kjøp marsipan og kjevle og legg den forsiktig oevr-krever litt nøyaktighetsarbeid viss en skal få den fin. Google hvordan en gjør det, ligger masse tips og råd på nettet.

Ellers sjokoladekake til unger(mange voksne liker det jo også) helst rund, men er dere maaange er det ok med langpanne.

Verdens beste er ofte brukt.

Ostekake

Hjemmelaget iskake

Tja dette var noe.

Skrevet

Marsipankake med bilde

Mandelkake med sjokolademousse

Devils foodcake (mørk sjokoladekake med ostekrem)

Ostekake

Verdens beste

Det var det vi hadde, og vi hadde MYE igjen... var 17 stk

Skrevet

Marsipankake med bilde av dåpsbarnet, Suksessterte (nøttekake med eggekrem) Sjokoladekake, Iskake og lefser hadde vi. Var 12 gjester...

Skrevet

vi skal ha navnefest i morgen, og det blir disse kakene:

hjemmelaget lukket valnøtt

verdens beste

glutenfri suksessterte

sjokoladekake

glutenfri sjokoladerullekake

vi blir 23 voksne og fire små barn.

Skrevet

jeg hadde marsipankake, gulrotkake, sjokoladekake, ostekake, kransekake og suksessterte. veldig gode og varierte kaker syns jeg. blir nok det samme i nestemanns navnefest. :)

Skrevet

Vi hadde:

Marsipankake

Kransekake

Gulrotkake

Brownies

Charlotte russe (fromasj og rullekake)

Vi var 16 stk og det var mer enn nok kake. Den eneste kaken som ble spist helt opp var gulrotkaken.

Skrevet

Lagkake (eneste kaken som MÅ være i alle selskap i min familie, prøvd å unnlate engag men da kom det protester siden det bare er meg som baker den i familien. )

Bløtekake

Sjokoladekake

Krumkaker, med krem, syltetøy og multer.

Vannbakkels (pga en oldemor som har diabetes)

Ostekake

Ble kaker igjen, men ikke veldig mye. Ostekaken ble såvidt rørt, kun farmor om likte og hun hadde fått en venine til å bake. (men hun spiste den opp etterpå tror jeg.)

Skrevet

Takk for tips=)

Har jo hadd 2 dåper før,men alltid kjekt med nye ideer.

Skrevet

Hmmm er det bare meg som ikke syntes noe om bilder på marsipankaken? syntes det er guffent å skjære i et bilde jeg da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...