MissMusic Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg lurer på om noen av dere vet om jeg har krav på dobbel barnetrygd. Fikk ei nydelig lita tulle i august, jeg og faren til barnet har ikke flyttet sammen ennå, i permisjonstiden min bor vi halvt hos han og halvt hos meg. Det hører med til historien at de stedene vi bor på ligger to og en halv time fra hverandre.Det resulterer at vi har to husholdninger med alt det som fører med det, vi må ha fullt utstyr til tulla begge plassene. Dette er fordyrende i forhold til dem som bor sammen. Når jeg skal søke om barnehage plass må jeg krysse av som enslig forsørger selv om jeg ikke er det. Samboere er vi ikke på papiret. Jeg lurer på om jeg har krav på dobbel barnetrygd, barnefaren betaler selvfølgelig ikke bidrag. På forhånd takk for alle svar!
Gjest mphs Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Du har ikke rett på en ekstra barnetrygd og du kan heller ikke skrive du er enslig når du er kjæreste med barnefaren. Det blir trygdesvindel og vil få konsekvenser for dere når det blir oppdaget.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Nei du har ikke krav på det.Du er ikke enslig og skal heller ikke skrive det i barnehage søknaden. Selvom dere ikke har fått flyttet sammen enda
MissMusic Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2009 Vi har ikke svindlet i det hele tatt, vi har stilt med åpne kort hele tida.Problemet er at på offentlige papirer er du enten enslig eller gift og samboere, ingen rubrikk for vår situasjon. Selv på sykehuset når han skulle bekjenne farskapet måtte han skrive ekstra for å slippe å betale barnebidrag. Jordmora som kom med papirene mente at han antagelig måtte betale bidrag så lenge ikke vi bodde sammen.
Kamomille Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Jo det er svindel i høyeste grad. Dere er absolutt å regne som samboere. Dere bor jo sammen selv om dere har 2 husholdninger!! Vi hadde også tidligere 2 husholdninger fordi jeg var student. Hadde en bolig på studiestedet og en bolig der hvor samboer jobbet. Vi har ca 50% på hvert sted. Man er samboere selv om det ikke er registrert. Hvis dere vil registrere det, så kan en av dere melde flytting i folkeregisteret. Dere kan uansett ha 2 husholdninger - sannsynligvis vil dere tjene på det fordi dere kanskje kan få pendlerfradrag.
Pysa Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Jeg fikk barn med en mann fra et annet land, og fikk beskjed fra nav at selv om han ikke fikk lov til å flytte til norge, var jeg ikke enslig forsørger, så lenge vi regnet oss som kjærester.
MissMusic Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2009 Vil bare si til de som tror vi har trygdesvindlet. Vi har ikke svindlet en eneste liten krone! I barnehagesøknaden skrev jeg utførlig hvordan situasjonen vår er. Kom bare med et spørsmål til dere om jeg kanskje hadde krav på dobbel barnetrygd, skjønner at jeg ikke har det. Men å få svar som sier at vi har svindlet uten å ha gjort det sårer virkelig.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Nei, du har nok ikke det. Å kalle det trygdesvindel syns jeg blir for drygt, du spør jo tross alt bare om du kan ha rett på dette. Syns ikke det virker som om du har svindla noen i det hele tatt jeg=)
Kamomille Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Nå har jeg aldri sagt at det er trygdesvindel. HUn har jo fortsatt ikke rkevd noe etter hva jeg skjønte. men det er svindel hvis hun forsøker og det er svindel i forhold til søknad om barnehageplass; Når hun søker som enslig søker hun også om prioritert plass - og DET er svindel:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Buff håper de snart tar alle trygdesvindlere så de som skal ha penger får det. Ikke rart Nav har mye å gjøre =0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå