Gå til innhold

trenger sårt hjelp er fortvila

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan leger og ultralyd ta feil?

hei jeg er gravid med nr 4 i uke 15 og jeg fikk en liten blødning etter samleie,men for sikkerthets skyld så fikk jeg komme og ta innvendig ultralyd for å se,da ble hodemålet målt til min menstermin og de sa at alt var fint.så hadde legen lyst å ta utvendig ultralyd på meg,men til min store fortvilelse så mente han og 2 andre at det ikke fantes noe hjerteaktivitet.har foranliggende morkake og bakovervendt livmor så det kan jo skjule ting.håper noen her inne har opplevd noe slik og kan dele det med meg.jeg blir her til kl 9.har time igjen hos legen kl 11.men jeg har hørt at de kan ta feil

var ei jente som var gravid og fikk vite av gynekologen sin via ultralyd at ungen ikke levde var ike noe hjerte der.så etter noen dager kom ho tilbake for utskraping og da sjekka de en siste gang og da fant de liv.ei anna i familien min opplevde at legen sa at ho hadde pågående abort og fantes ingenting,kom tilbake 1 uke etterpå og da fant de et bankende hjerte,de fant ikke det første g

ang,ho hadde nok mista ene tvillingen,

griper jeg etter halmstrå eller.jeg har kjent liv lenge i magen og mente at jeg kjente liv i går ikveld.men legen sier det er sammentrekninger,skal ikke man få noe tegn på at noe er galt.jeg vil ikke gi opp håpet før de har prøvd alt mulig og selv om jeg skal kreve at jeg blir sendt til bergen,har bedre utstyr der

please svar en fortvilet mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så forferdelig situasjon du har havnet i.

Hva sier magefølelsen din?

Om du føler at det fortsatt er liv der og at du kjenner liv så stå på kravene dine! Be om nøyere undersøkelse av andre enn de som opprinnelig gjorde det.

Fant de hjerteaktivitet på den innvendige ultralyden? Hvorfor valgte de å bytte til utvendig?

Stå på kravene dine og be om nøyere undersøkelse, innvendig ul osv.

Masse lykke til !!!

Klem til deg

Skrevet

de skulle egentlig bare sjekke om livmortappen var fin og det var den og den var lukka.mange som sier at det er ikke alltid man fikker hjertelyden hver gang.min mor har opplevd dette mange ganger og ho fikk mange ganger ved slike ultralyder skrevet på papirene at de ikke fant hjertelyd,morkaka kan jo dempe en del.jeg mener jeg kjenner liv,er jo ikke meningen av man skal kjenne liv hver eneste dag så tidlig i svangersdkapet.jeg går ikke med på noe før alt er prøvet

takk for at du svare meg,godt å ha noen å snakke med.

Skrevet

Uff dette hørtes helt trasig ut....føler med deg.... du må stå på kravene dine, og forlange og få bedre undersøkelser, er det et lite lokal sykehus du er på? i så fall få de til å sende deg til et større sykehus med bedre utstyr....spesielt hvis du kjenner liv inni magen....vill ikke hcg nivået synke nå da hvis babyen er død? har de målt hcg hos deg???

stor klem fra meg

Skrevet

nei ingen har målt hcg nivået mitt enda.burde ikke det måles over noen dager før man virkelig kan si at noe har skjedd.ja det er det lokale sykehuset i førde i sogn og fjordane.

når jeg setter med fremoverbøyd kjenner jeg noe som føles som bevegelse i magen,men leger kan jo ta feil de også og ultralyd også.

Skrevet

Har du snakket med jordmoren din? når hun måler etter hjertelyden hører men spark og bevegelse også....

Jo hcg nivået må måles over noen dager, men hvis de tar hcg av deg i dag også kommer du inn igjen på mangdagen, å vil de jo se om den synker eller ikke!!!

ikke la dem ta noe utskrapning før alt er sjekket....uff får helt vondt inni meg jeg.... håper de finer et friskt og sunt bankende hjerte i dag på ul....du må holde oss oppdatert hva som skjer

Skrevet

Synes du skal virkelig stå på kravene. Si det som det er: du synes du kjenner liv, magefølelsen sier at det fortsatt er liv, din mor har opplevd det samme flere ganger. Nekt noe annet enn videre undersøkelser før de gjør noe drastisk. Be om Hcg måling over et par dager osv osv.

Synes det er litt rart at de ikke sjekket igjen med innvendig ul når de ikke så hjerteaktivitet på den utvendige. Synes du skal kreve en tur til Bergen jeg. Der er de kjempeflinke har jeg hørt.

Evt . kan du gå til en privat gynekolog også for å ta ul der.

Leger kan absolutt ta feil, magefølelser derimot er det litt annerledes med :-) Lytt til den :-)

Masse lykke til hos legen, og vær sta som et esel! Ikke la dem prate motet fra deg uten videre undersøkelser!

Skrevet

Er du ferdig hos legen???? er så spent på hva de fant ut....og om du fremdeles har en lien sprellende inni magen....tenker så mye på deg her

Skrevet

Jeg har også tenkt masse på deg i dag og er spent på hvordan det går med deg...

Skrevet

les på innlegget mitt på 2 trimester der står alt skrevet.orker ikke forklare det 2 ganger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...