Gå til innhold

kan noen gi meg en god klem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig igår kveld ringte bf og skulle ha sønnen vår denne helgen. Sist gang han ville ha sønnen er 5 uker siden!! Vi har ingen fast avtale fordi han lyver og klarer ikke holde avtaler, ikke har jeg fått barnebidrag fra bf på over 1år. +++

Men jeg gruer meg sånn fordi bf skal kjøre i 2 timer hver vei for å besøke faren sin. Bf kjører vanvittig fort, jeg har vært med på denne turen. Han kjører rundt 100km på veier hvor det kan være elg. Jeg er så redd for om han skader sønnen vår siden han kjører så fort og det er snø og kan være is.

Trenger virkerlig en godklem nå:) Og er det noen flere her som jeg kan snakke med som også er redd for å lever ungen for samvær? Jeg kan jo ikke gå sånn rundt hele tiden og grue meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heldigvis over det verste, men har vært der du nå er. Barnet her er blitt så stort at det reiser med buss eller fly ved samværet. Tryggere, synes jeg.

Vær glad det er sjelden samvær, og oppmuntre ikke til mer samvær. La tiden gå. Det er vel mitt råd, som jeg prøvde å leve etter. Ikke nekte samvær, men heller ikke prøve å få til mer.

Det er helt grufullt å skulle levere fra seg det kjæreste en har, til noen en ikke føler passer godt nok på.

Sender en klem til deg. Det går nok bra, skal du se. Men godt er det ikke.

Skrevet

Sender deg en kjempetrøsteklem !!

Men du, krev bidraget innkrevet via nav, fyller du vilkårene for forskudd søker du og får det også og han får iallefall gjeld som noen forsøker få inn. Har du skriftlig samværsavtale ? hvis ikke ta en runde med familievernkontoret og få det på plass og hold deg til din del du ( selv om han ikke gjør det..).

Er sønnen din gammel nok til å ha / låne med seg en mobil på samvær? jeg innførte det tidlig så ringte han/sende en sms når han var fremme, stolt gutt og beroligende for mor !

lykke til ! ting går heldigvis helst bra selv om det er vondt når det står på !

Skrevet

En STOR KLEM til deg fra meg også.

Min sønn har ikke begynt å ha samvære alene med sin far enda, men jeg gruer meg veldig. For han er heller ikke til å stole på og er desverre helt hjelpesløs. (jeg som har skrevet innlegget om hjelpesløs barnefar)

Håper alt går bra med dere. Det ordner seg nok som Anonym over sier.

Skrevet

Stooor kleeeem!

Skjønner deg godt. Kan ikke være enkelt å levere fra seg barnet til en man ikke stoler helt på... Jeg har det litt som deg jeg også. bf her har også en tendens til å være litt slapp og hjelpesløs og kjører også fort. er heldigvis ikke mer en 15 min fra meg til bf da. men likevel, mye kan skje på 15 min i bil! Hvor gammelt er barnet ditt da? kan han/hun snakke slik at han/hun kan fortelle litt om hvordan h*n har hatt det etter samvær? sønnen min er tre år nå og kan fortelle en del etter at han har vært på samvær med faren. Han forteller heldigvis bare positive ting og at han har hatt det kjekt hos pappa:) ofte vil han ikke hjem igjen etter samvær med pappan. og ingenting er bedre enn det:)

Men jeg vil nok tro at de fleste skjerper seg når de vet at de er alene om barnet og at de må ta ansvar. Jeg tror nok det vil gå bra med barnet ditt hos faren. Og det er jo far som faktisk tar initiativ til å ha barnet også. det betyr jo at han virkelig vil ha barnet hos seg! hadde vært verre om han hadde blitt presset til det! det kommer nok til å gå bra skal du se!

Jeg grudde meg veldig i starten jeg også, men nå som lillemann har vært til faren en del og det har gått bra så uroer jeg meg mye mindre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...