Gå til innhold

Et nytt under har entret verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vakre prinsessen tok sine første åndedrag kl 0536 18.02.09! Hun veide 3070gram, var 50cm lang og målte 33cm rundt hodet.

Det hele startet med modingsrier natt til mandag. Trodde det begynte å bli regelmessig og skulle til å ringe føden på morgenkvisten, men typisk da roet det hele seg.. kl 01 natt til tirsdag satte det igang igjen, men med større kraft. Vekket min mann kl 04 og fikk støtte gjennom de vonde takene. Han fyrte opp i peisen, fant varmeflake og holdt meg på korsryggen under smertene. Kl 09 ringte vi føden for å få en sjekk. Kun 1cm åpnig! Hjem igjen. Riene holdt seg ved det samme hele dagen og gikk inn for sjekk igjen kl 2000. Ikke mer en 2cm åpning, men ble lagt inn pga 2 netter uten søvn og mye smerter. Ble lagt i badekar og fikk god smertelindring i hele 2.5timer. Huden var helt skrukkete. hehe. Fremdeles tregt med åpning, 3 nesten 4 cm. Vannet gikk kl 0330 og ting gikk slag i slag etter dette. Full åpning kl 0510 og det var bare og begynne å presse! :) Halvtime senere var hun ute. Helt fantastisk å endelig ha henne til brystet og smertene var glemt allerede! HUn fant brystet kjapt og gikk opp 30gram i løpet av de 3,5 dagene jeg var på barsel. Pappaen var med hele veien og fortjener all ros han kan få. Tror ikke jeg kunne klart det uten han. Personalet var supre! Og veiledet meg godt hele veien. Fikk et par smårifter fremmover, ellers bare fint. Jordmor støttet godt i perineum hele tiden. Fryktelig ømme og vonde bryster 3 og 4 dag!! Men heldigvis fine nå. Noe sår på ene brystknoppen enda, men det kommer seg det og.

Nyter jeg livet som nybakt mor og har fått ei nydelig liten datter. Var på min første trilletur i dag og storkoste meg.Gleder meg veldig til ny tur i morgen. Hun er virkelig herlig!Litt uvirkelig det hele av og til, men for noen føleleser! En datter, en datter en datter!!! Lykket til alle sammen! Det er virleig verdt all smerten!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fin (men lang) fødsel det hørtes ut som:) gratulerer med jenta di:)

Skrevet

Det var en en lang fødsel, ja. Men til tross for 3 netter uten søvn, var energien tilbake så fort hun var ute. :)

Skrevet

Gratulerer så masse, og nyt dagene framover :)

Skrevet

For en herlig historie :-) Gratulerer så mye, og kos dere masse videre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...