Gjest Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Hei! Jeg fødte for 2,5 uker siden... å nå lurer jeg på når det "ordner seg" der nede? Jeg har prøvd å kjenne oppi der, og det er nesten tett.. Trur det er den der livmortappen som stikker ned enda.. kan kjenne det fortsatt er ei lita åpning i den.. når trekker den seg opp igjen?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 hmmm... jeg vet ikke. Jeg har født to ganger før, men har aldri prøvd å kjenne oppi der etter så kort tid. Jeg har blødd såpass og vert såpass sår at eneste som har vert borti der er dusjstrålen for å vaske.. men, du skal til legen på 6 ukerskontroll, og da bør jo ting være i normalt gjenge igjen, hvis ikke, skal han jo sende deg videre til undersøkelser, eller følge deg opp med ny gu etter så og så mange uker. Etter forige fødsel gadd ikke legen sjekke meg med gu engang. Kan ikke huske jeg hadde noen problemer med at ting føltes unormalt heller (men man glemmer jo så fort de vonde tingene i forbindelse med fødsel og barsel) men med mindre du har ubehag nå, (bortsett fra at det føles "ekkelt" å kjenne der) hadde jeg kanskje gitt det noen uker på å få trekke seg tilbake. Men når det er sagt, tror jeg ikke man skal kunne kjenne livmortappen helt ned i kjedeåpningen. Det har jeg aldri kjent på meg selv. Tror det finnes en tilstand som heter livmorfremfall eller noe, kaskje det er noe sånnt som har skjedd med deg? Nei vet du ka? du kan faktisk ringe til fødeavdelingen du fødte på å spørre. Det er ikke lenge siden du fødte der, og det er naturlig å spørre de, så får du fort svar. Jeg ville heller spurt der, enn å snakke med en lege som kanskje ikke er så inne på det der. Og sdessuten, så får du kanskje komme opp der for en sjekk, så slipper du papirmølle med henvisning osv om det skulle være nødvendig
ninsoer Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 jeg kunne no kjenne livmortappen førr. men ha ikke livmorfremfall av den grunn.. ha født før ,, men kan desverre ikke svare deg.. ring på føden å spørre der.. så kan de evt undersøke deg om de syns at d er nødvendig. ellers får du bare vendte til 6 uker kontrollen me skjekkingen.
Clementine Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Vi prøvde oss på samleie etter fem uker, og da var det for trangt til at mannen min kom inn. Men det rettet seg opp i løpet av de neste ukene. Vinkelen nedi der føltes feil i lang tid, flere måneder, men etter 3-5 måneder, husker ikke helt, hadde den også komt seg på plass, og alt var som før.
go`magen :) Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 6 uker, da skal ting være i orden. Da kan du fint ha sex i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå