Gå til innhold

Uff, så trist! :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter virkelig og griner nå.

Ser på Animal Planet, om alle dyrene som lider en fæl skjebne. Uff, det er så fælt å se de hive etter pusten og lign.. Uff...

Er så godt å se at mange av de klarer seg også, tiltross for hvor dårlige de var.

Blir virkelig trist av å se dyr som lider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal jeg gi deg en bitteliten solskinnshistorie da? =)

I går så hentet jeg ungene i bhg. På vei til bilen ser jeg en katt jeg har observert i området noen ganger før.

Lokket til meg pus med ost og hev katta i bilen.

Dette var nemlig en meget hjemløs pus, som var sulten, tynn og skitten. Jeg har sett den 3 ganger siden april i fjor, men aldri hatt mulighet til å nappe den.

Men det gjorde jeg altså i går, mens både foreldre og ansatte stirret på meg som om jeg hadde grodd ett ekstra hode.

Dessverre hadde jeg ikke bur i bilen så den lille turen hjem ble en anelse spesiell... og siden jeg ikke kjente denne katten var jeg ganske redd for at den skulle bli fra seg av angst og angripe, men det gikk fint.

Vel hjemme låste jeg den inn på badet med tørrfor og litt mat. Litt senere var det inn i bilen igjen, men denne gangen i et bur. Kjørte den avgårde til Kattens Vern.

Litt senere får jeg telefon fra dem om at denne pusen hadde eiere og de hadde savnet ham siden april i fjor. Barna gråt av glede og foreldrene visste ikke hvor de skulle gjøre av seg, for de ble så glade.

Så da kunne jeg legge meg med god samvittighet i går. Hvertfall en katt mindre som lider i denne verden nå...:/

Skrevet

Jaaa, jeg leste den historien din igår! Åh, jeg ble så glad! :o) Tenkte å skrive igår på det innlegget det, men glemte det.

Så godt at den fant tilbake til familien sin:)

Har selv mistet en katt som var borte i flere mnd, det var så herlig å få han hjem igjen.

Jeg griner av dyr som blir mishandlet, dyr som streifer rundt, dyr som blir påkjørt. Istad var det en hund på animal planet som led av overoppheting. De gjorde alt de kunne, men han døde (og nå begynner jeg å grine igjen). Han var så nydelig.

Men, like etterpå var det en hund som overlevde, og det var så godt å se den hunden fikk en fosterfamilie og overlevde. Så da kommer jo tårene igjen, fordi jeg ble så glad!! :o)

Skrevet

Samme her, jeg griner ikke av mye, men AP får frem tårene i meg. Det var faktisk etter jeg så et program der at jeg begynte som frivllig i Kattens Vern. Det er jo bare en dråpe i havet, men det føles litt bedre, om ikke annet.

Skrevet

Ikke sant.

Nå har jeg tenkt å ta en prat med Dyrebeskyttelsen i Oslo. Så får jeg se hva det fører til :)

Det er bedre enn ingenting.

Skrevet

Jeg får aldri sett de programmene jeg, for samboern er litt soft når det kommer til både unger og dyr som har det vondt... Men det skulle ha vært sånn dyrepoliti her i landet også, mange får holde på alt for lenge med mishandling, hører jo om kuer og alt mulig som sulter i hjel, og som står i møkk til buken:(

Skrevet

Du får jage han til sengs da vettu ;o)

Det skulle så absolutt ha vært dyrepoliti i Norge. Dyrebeskyttelsene rundt om i landet gjør en flott jobb, men de skulle hatt mer makt og mer innsyn i ting som skjer. Ofte kan det gå for lang tid også. Og ikke har de kapasitet til alt heller. De skulle fått mer ressurser til å gjøre jobbene.

Jeg har vært med på å redde en katt som ble påkjørt og fikk knekt foten sin. Dyrebeskyttelsen i Oslo hentet inn katten, og dyreklinikken fikk tak i noen som var villige til å betale for operasjonen :) Katten ble senere omplassert. Kjempespesiell katt som jeg husker enda. Var med den katten i en ukes tid :o)

Husker jeg leste for noen år siden om hunder som fikk hele bakdelen sin revet opp, pga eiere som voldtar hundene sine. Det var vondt å lese om. Også har vi de som mishandler dyra på andre måter. Det er helt forferdelig å vite at slikt faktisk skjer.

Det jeg irriterer meg mest over er folk som ikke kan gripe inn når ting skjer.

Har gjort masse ting selv, fordi folk ikke kan gripe inn.

Reddet hunder fra motorvei, bringt to katter til dyrlege ++

Det syns jeg er skammelig. Man ville aldri gjort det mot ett barn, man ville ringt politiet med engang. Men dyr..?

Åh, jeg blir så sint. Både barn og dyr er like forsvarsløse hvis de ligger i en veikant skadet - for å si det på den måten. *grøss*

Skrevet

Orker aldri se på sånt, jeg. Synes ofte det gjør vondere å se dyr lide, de er så hjelpesløse og søte.

Sett deg å se på noe hyggelig, istede :-)))

Skrevet

Hehe, jeg kunne jo gjort det, Tøysetipp.. Men, man vil gjerne følge med på det også. :o)

Det er mange solskinnshistorier som jeg bare ikke kunne være foruten.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...