Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Uff, nå kjenner jeg at grensesettinga og trassen kommer snikende på oss. Jenta mi begynnner stadig å teste grenser og jeg er litt usikker på hvordan man skal veilede/irettesette dem når de er så små. Hva gjør man når hun krabber ivrig bort til stikkontakten og stikker fingeren inn? Hun snur seg og ser på meg for å sjekke reaksjon. Inntill nå har jeg løftet henne bort uten å si noe.. Jeg er litt redd for å bli sånn kjip "NEI-mamma", så jeg må bruke andre ord. Hva gjør dere?
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2009 Crap, dette vrar jo helt feil forum.. Sorry sintedamer, *listermegvekk*
Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 For sent. Når du er passe teit å legger ut slike tråder på kranglesiden så fortjener du svar. For å slippe problemet en gang for alle, så må du starte med konsekvensoppdragelse. Gi ungen en liten bit kobbertråd som du fører inn i stikkontakten og problemet er løst for all ettertid. Litt elektric boggie woggie, hyl, skrik og morsom friss er resultatet. Lover deg at ungen aldri ønsker kontakt med stikkontakt i ettertid. Jeg har gjort det selv på mine. Puttet fingrer på stekeovn, lagt fingre i klem for å slippe dører som går opp og igjen, stappet hodet inn i vedovn for å vise hvor svart de blir hvis de leker med sot. (Nå tror de at alle negre har lekt i vedovnen) Har også tømt mel, sukker og sirup over unger, så slipper jeg å tenke på hva de finner på alene ute på kjøkkenet. Konsekvensoppdragelse er tingen. Ungene får praktisk læring og du trenger bare å vise det en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå