Gå til innhold

Dirring i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjent av og til at det er akkurat som om babyen dirrer i magen?kjenner det noen ganger når jeg sitter bøyd fremover og at magen får litt press....rart,har ikke kjent det før,som jeg kan huske hvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, da jeg gikk gravid så kjente jeg dette ofte, og leste om damer som kjente det sammen. Googlet det masse, spurte lege og jordmor, men ingen kunne gi meg noe svar.

Nå er baby ute, og det hender fremdeles at han dirrer i beina, dersom de strekkes eller er i en litt rar stilling - akkurat som i magen. Det kommer av at nærvene ikke er fullt utviklet enda.

Skjønner ikke at ikke jordmor/lege kunne informere om dette, men ...

Helt normalt med andre ord :)

Skrevet

Takker for svar,godt å høre at det er andre som har opplevd dette,man lurer jo på så mye rart i disse tider:o)

Skrevet

Dette har skjedd meg noen ganger også. Kan ikke huske at det var sånn med førstemann,så jeg lurte litt på hva det kunne være. Godt at det finnes flere dirrebarn der ute ;-)

Skrevet

Dette opplevde jeg også en del for noen uker tilbake - utrolig snål følelse ! Godt at noen har klart å finne ut hva det er da, men det er jo rart ja, at ingen kan svare på dette ellers... :-)

Skrevet

Ja! I natt kjente jeg en helt merkelig risting/dirring.. Alt for rask til å være hikke eller pulsslag fra babyen.. Jeg fikk flashbacks av å være på min farfars gamle båt, for den dirret og ristet i ca det tempoet når motoren gikk... snodig, for jeg avskrev det hele som innbildning tilslutt - så rart var det...

Skrevet

Dette har eg og lurt på. Har kjent sånn dirring nokre gonger, og her om dagen kom det 7 - 8 raske, rytminske spark i magen. Kjekt å høyre at det er andre som opplever det og, for byrja nesten å lure på om det er noko i vegen med mini. Men når de seier det, så trur eg kanskje at eg har sett nyfødde babyar få slik risting når ein strekkjer ut beina deira, men har ikkje hatt baby sjølv enno, då.

Skrevet

Babyen min og rister av og til, de to andre barna mine gjorde aldri det, så jeg synes også dette kjennes merkelig ut:) Men jeg husker veldig godt fra sist jeg var gravid, og var mye på disse sidene her, preik om at noen babyer ristet slik når de tisset!!? Så det er liksom det jeg har slått meg til ro med, at babyen gjør det når han tisser.. Hehe, men men. Tror det var mange som mente det fordi de hadde sett at babyen ristet når den tisset (etter den var født)

Skrevet

et merkelig fenomen hehehe...det her er mitt 4 svangerskap og jeg har aldrig opplevd det med de 3 andre...tok det opp mer JM på siste kontroll og hun kunne ikke svare på hva det var..sa det var mange gravide som nevner det,men ingen veit hvorfor.

hun sa at man skulle hatt UL når det skjer men det kan va vanskelig hihi

Skrevet

Ja, merket det senest i dag faktisk, en merkelig følelse. Godt å få en forklaring:-)

Skrevet

hehe!fint det er fler..:)

merket d idag jeg og,men har hatt d før da å det dirrer så fort at jeg ser ikke for meg barnet klare det liksom!hehe.. men fint med en forklaring ja!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...